Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘La Ventafocs’ de Flic-Flac, de la programació escolar de Transeduca.

15 de novembre de 2012 per JMViaplana Deixa un comentari

La Ventafocs

Dimarts pel matí, acudeixo a una sessió escolar que l’empresa Transeduca ha programat al Centre Catòlic de Sants de Barcelona.

Espectacle: La Ventafocs – Companyia Flic Flac

Horari, 10:30 hores. Alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de Primària.

No hi ha sorpreses, com acostuma a passar a les programacions escolars. L’espectacle ens explica les aventures de La Ventafocs, la jove (cal tenir en compte que està en edat de casar-se) òrfena de mare, que viu amb la madrastra i les seves filles, és a dir, les seves germanastres, evidentment totes tres dolentes i antipàtiques, perquè tothom tingui clar que són les malvades de la història, i que la bona és la Ventafocs, i només ella.

A l’escenari, una escenografia pintada de fons, que representa alternativament el palau reial i el soterrani de la casa on viuen les quatre dones. El canvi d’un a l’altre espai es realitza mitjançant el gir de múltiples plafons que conformen aquest fons, pintats cadascun d’ells amb una part de cada escenari.

Tres actrius i un actor interpreten els diferents personatges que surten a l’obra, des del rei i el seu fill el príncep, els dos ratonlins amics de la jove, i que l’ajuden tant com poden i es transformen en lacais del seu carruatge, evidentment la noia, les germanastres i la madrastra (en temps de famílies tan variades i complexes com ara mateix, què malament, i què desfasats sonen aquests noms!), la inevitable fada i un afrancesadíssim perruquer.

El conte comença amb una presentació de dos personatges que recorden uns presentadors de circ, fent un seguit de persecucions, fins que s’adonen de la presència dels espectadors i els saluden. Tot l’espectacle compta amb aquesta participació volguda dels petitons, que parlen sense complexes amb els personatges. Un d’ells, en alguns moments, farà de narrador de la història, presentant-nos una bonica Ventafocs en la tristor del seu soterrani. Cal destacar la bona actuació de l’actriu que la interpreta, la Cristina Codina, que a més destaca de la resta de l’elenc per la seva bonica veu i bona tècnica vocal a les cançons. És d’agrair que tots sense excepció cantin en directe, això sí, amb resultats justets.

La família reial, a més, resulta divertida al combinar tradició amb rabiosa modernitat, ja que convoquen el ball pel facebook i twitter de palau. També resulten molt divertides les germanastres, amb les seves baralles, les seves enveges i els seus aires de grandesa.

Per la resta, la història es desenvolupa pels camins que tots coneixem, combinant cançons, alguns efectes sorprenents (com l’aparició de la fada i alguns efectes lumínics) i uns elements i vestuaris prou ‘resultons’ i treballats, al contrari que l’escenografia de fons, en alguns moments falta de color i profunditat. Cal destacar la joventut de la fada i l’actriu que la interpreta, donant un aire realment nou al personatge. Hem vist tantes versions que s’agraeix alguna cosa així.

En conjunt, però, diríem que l’espectacle coneix molt bé el públic al qual s’adreça, el fa viure la història (en tot moment els nens i nenes estan atents i responen immediatament a les preguntes i problemàtiques que se li plantegen a la Ventafocs), i té un ritme i un nivell interpretatiu força correcte.

Moltes ventafocs (fins i tot una en clau de ‘Grease’) corren per la nostra cartellera, i aquesta pot ser una alternativa, especialment per al públic escolar més infantil, ja que em confirmen que també acudeixen escoles bressol. No tothom pot tenir aquest públic i sortir-se’n tan bé com Flic Flac.

 

Més informació: www.transeduca.com

 

 

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla
  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord