Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘Estimada filla’, un deliciós viatge a les emocions

25 de febrer de 2013 per JMViaplana Deixa un comentari

Estimada Filla, cia Marie de Jongh
Diumenge, 24 de febrer de 2013 – 12 h. – Teatre Nuria Espert, Sant Andreu de la Barca – 45-50′

Deia ara fa un any, i ho mantinc, en el resum del que s’havia vist a FETEN 2012, que no és fàcil fer teatre sense gens de text i sortir-se’n. És clar que hi ha excepcions. Degut a la densa programació de FETEN, l’any passat no vaig saber que ESTIMADA FILLA seria una de les sensacions de la fira, fins al punt d’obtenir el premi al millor espectacle d’aquella edició (aquí teniu la crítica de Ferran Baile).

Avui, un any després, he assistit a una funció de l’espectacle a Catalunya, gràcies a que aquestes sovintejen darrerament. A causa de la seva qualitat, segur, però també al fet que no cal cap mena de traducció, doncs és un espectacle sense ni una sola paraula. Cap problema, doncs, per fer-lo arreu sense haver de fer cap adaptació ni cap assaig més.

L’espectacle ens planta davant d’una parella jove que espera el seu primer fill. Tot ens indica que serà nena, i com els futurs pares n’estan d’il·lusionats davant de l’arribada de la nova membre de la família, comprant i preparant amb cura les seves coses, i fantasejant amb els jocs i moixaines amb què l’obsequiaran a tothora.

El conflicte sorgeix quan l’avi, que viu amb ells (concretament, el pare d’ella), un personatge divertit alhora que entranyable, comença a sentir-se desplaçat, no ja per la seva neta, sinó per la fantasia il·lusionada del que serà. Relatar més seria desvetllar un argument, esplèndid i emotiu, que ens colpeja amb alegries i tristeses per igual, i on arribem a la conclusió que el títol ‘Estimada filla’ no es refereix només al petit projecte de vida que hi ha a la panxa d’una noia.

Clar, net, molt ben interpretat i dirigit, i sobretot ben plantejat, l’espectacle arriba directe al cor i transmet tot allò que es proposa al nostre intel·lecte. ‘Entenem’ tot el que passa sense que siguin necessàries les paraules. Què més se li pot demanar a un espectacle sense text? De fet, algunes coses de les que es veuen damunt l’escenari, probablement no es farien tan clares si ens les ‘diéssin’ enlloc de fer-nos-les veure.

Aquest és el gran encert del creador i director de l’espectacle, Jokin Oregi: Utilitzar tots els recursos del llenguatge gestual, i saber què es pot dir (moltíssim, com ell ens demostra) i què no podem pretendre dir amb aquesta tècnica teatral.

Dels actors, Ana Meabe, Javier Renobales y José Ramón Soroiz, només felicitar-los per la seva gran identificació amb els personatges que representen, especialment l’avi, que reprodueix una gran gama de sentiments.

Per la resta, la posada en escena, simple però molt efectiva, la il·luminació i el so, no fan altra cosa que recolzar allò que s’han d’endur els espectadors al sortir de la sala: una experiència vital i unes emocions humanes, que tots podem arribar a entendre. Però no en va es demana que el públic sigui a partir de 5 anys. Com més grans en edat, més podrem comprendre què els passa
al personatges.

Absolutament recomanable, també a aquells que tenen la idea de fer un espectacle ‘sense paraules’, doncs tenen molt per aprendre-hi.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs
  • Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

Crítiques

Crítiques: “Les aventures del lleó vergonyós” de El Pot Petit

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord