Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘La dona vinguda del futur’, musical pop familiar al TNC

17 de març de 2013 per JMViaplana Deixa un comentari

Foto 1Poca cosa a afegir a l’esplèndida crònica que en fa la Teresa Bruna a Teatral.net i que varem publicar fa uns dies.

Divendres 15 de març vaig ser a una sessió escolar (és on, normalment, m’agrada més veure com funciona un espectacle amb el seu públic natural), pel matí a la Sala Gran del TNC.

La primera cosa que caldria dir és la ja coneguda dificultat que aquesta sala ofereix en l’apartat acústic, però que cal posar de relleu quan un creador tan fora de motlles com el Marc Rosich, ‘gosa’ proposar-hi una obra de teatre musical, on algunes parts del text costen d’entendre per aquesta causa. Cal dir, però, que el resultat, entre el públic, és força engrescador.

Sigui per la presència de la Beth (a la qual cal reconèixer que no desentona gens al costat dels excel·lents intèrprets professionals que l’acompanyen) i el magnetisme de la seva veu quan canta, sigui pel magnífic plantell d’actors i actrius triats per a cada personatge, sigui pel trencador Jordi Andújar que excel·leix amb el seu personatge femení de la Professora Allright, sigui per les ‘enganxadísses’ cançons del Guille Milkyway, que se’t queden a la ment quan surts de la sala, sigui perquè en aquesta ‘família tradicional’ que ens dibuixa hi ha un noi i una noia que molts dels espectadors poden identificar amb ells mateixos o amb alguns companys seus….

Sigui per aquestes raons o per qualsevol de les desenes que ens proposa la funció, el públic jove i adult troba coses per a enganxar-se a l’obra i gaudir-la.

Un altre tema seria el públic infantil, que s’alimenta de l’explosió de color, música i moviment que veu davant seu, ja que rarament entendrà les ironies. Per a mostra, un botó, quan diuen, més o menys:

– Pot ser, freda, calenta, o natural, o com diuen en alguns llocs ‘del temps’.

– Color verd Pistatxo… algú corregeix ‘Festuc’… i la dona respon ‘En el futur, Pistatxo està acceptat’.

Per tant, diríem que l’espectacle és un d’aquells ‘per a tots els públics’ però ben bé a partir dels 10-12 anys especialment, ja que els més petits de 6 anys poden veure’l, segur, però està clar que no és per a ells.

Finalment dir, en honor a la veritat, que si bé la durada de 80 minuts llargs, em sembla un pèl excessiva per a una proposta familiar, cal dir que els darrers 30 minuts, a partir de la irrupció de la bicicleta estàtica ‘Power wheel’ al menjador de la família, són d’un ritme i una vivesa totals, en to d’aventures científico-futuristes, que faran que tots surtin contents, animats, i cantant les cançons, que caldria que algú edités i distribuís, com es fa amb qualsevol musical ‘comme il faut’ al nostre país, si no ho han fet ja.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla
  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord