Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: El soroll dels ossos quan cruixen, un text magnífic, prou ben servit

22 d'octubre de 2013 per JMViaplana Deixa un comentari

El soroll dels ossos quan cruixen - AlmaradasHe de dir, primer, que la meva relació amb aquest espectacle és ben especial.

Quan, al 2011, vaig veure un assaig obert a un centre cívic de Barcelona, aquest espectacle que havia dirigit el meu excompany de feina i amic Quique Culebras, ja els vaig dir que miraríem de portar-lo pel circuit escolar i d’instituts, perquè em semblava un magnífic espectacle, a més de necessari. Des d’aleshores ja l’he vist en 9 ocasions, en tota mena d’espais i per a tota mena de públics (adolescents, públic general, programadors, Fira de Titelles de Lleida, Barcelona, poblets de comarques, Centres Cívics), i si alguna cosa s’ha de destacar és el magnífic text de Suzanne Lebeau, autora Quebequesa que ha dut molts dels seus textos per a públic infantil i joves arreu del món.

El soroll dels ossos quan cruixen.

Aquesta és la història del la Elikia, una nena de 13 anys, i el Yousef, de 8, fugint d’un campament de rebels d’una guerra africana on hi lluiten els nens soldats. En el seu camí cap a la llibertat, ambdós recorren els seus records i angoixes: com van ser segrestats, com es van conèixer, com era la vida al campament, com tots en una guerra són dolents, i l’horror no distingeix entre bàndols. Un text veritablement extraordinari, especialment quan després de veure’l i sentir-lo tants de cops, encara t’emociona.

I aquest darrer fet, també s’ha d’atribuir a la bona direcció i a la magnífica, des del punt de vista de l’implicació, interpretació de les actrius: Eva Parets, com la infermera Angelina, narradora de la història davant una audiència d’enviats internacionals al conflicte, l’Adeline Flaun, com a petit Yousef, i la esplèndida (com les altres, però una ‘ratlleta’ més) Sònia Espinosa, com a la nena soldat, Elikia.

No caure en el morbo i, tanmateix, narrar la història en tota la seva cruesa, creure’ns que elles són -durant els 80 minuts de la funció- les veritables protagonistes i no unes meres actrius, entendre la complexitat i crueltat d’aquest conflictes que alliberen el pitjor (de tant en tant, el millor) de l’ésser humà… i acceptar com a natural la utilització de màscares i ombres en molts moments de l’obra, és mèrit de director i intèrprets, sens dubte.

Algun però? Si, i no menor. Perquè alguns aspectes tècnics de vocalització i projecció de veu són millorables en la major part de les funcions, per part de l’Adeline Flaun (en ella es percep, però, l’esforç de fer una obra en català o castellà, sent de Martinica), i especialment de la Sònia Espinosa. Per part de l’Eva Parets, ben al contrari, reconèixer-li la seva perfecta dicció i projecció, i una cosa que molts de cops no es valora: l’impecable ritme declamatori, adient en cada moment al propòsit -interpretem- de l’autora.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla
  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord