EL TEATRE PER A JOVES ESPECTADORS A CATALUNYA: ANALITZANT EL PASSAT I EL PRESENT, PER A INVENTAR UN FUTUR.
Segona Trobada. Dissabte, 25 d’octubre de 2014, de 12:00 a 13:00 hores, i de 15:15 a 16:30 hores, al Casal d’Olesa de Montserrat, dins la IX Mostra Butaka Jove.
Seguint la feina feta a la I Trobada de Teatre per a Joves a Catalunya, realitzada també al Casal d’Olesa el 15 de maig passat, convoquem a tots els professionals i interessats en aquest sector i aquests públics, per a debatre sobre el document que va sortir d’aquella I Trobada, completar el diagnòstic del perquè, i començar a proposar accions i, si pot ser, crear sinergies i compromisos entre els professionals, els programadors i les institucions.
Segueixen sent vàlides les raons que ens varen portar a convocar aquella I Trobada. La idea és que ara volem ampliar el cercle. El de les persones que vinguin i contribueixin al debat. Per això ens sembla tan interessant fer-ho al sí de la Mostra Butaka Jove. Ampliar també la radiografia de com es troba aquest sector, poc visible, que de vegades sembla tocat de mort, i que no rep gaire ajuts d’aquells que haurien de vetllar perquè l’assistència al teatre (llegiu-hi espectacles) no s’interrompi a partir dels 10-12 anys, per reprendre’s -amb sort, i en un percentatge molt menor- passats els 18. I finalment, i mirant endavant, ampliar el nombre d’idees, de compromisos, de propostes concretes que cal fer per redreçar la situació actual.
Prendrem com a partida el document que va recollir el debat de la I Trobada. N’extraurem els punts més rellevants del Què passa? i del Per què passa?
A continuació convidarem diversos assistents a completar aquest dibuix de la realitat. També aquells que, en el seu municipi o la seva iniciativa, estan assolint èxits esperançadors.
Després del descans del dinar, us convidarem a fer una mena de ‘carta als reis’. Com hauria de ser aquesta oferta d’espectacles per a aquestes edats? És possible? Estem preparats com a sector i com a societat?
I, com a conclusió, al costat de cada cosa que volem que sigui d’una altra manera, hi posarem què cal fer, i què cal que fem perquè això sigui possible en un futur.
Com en la trobada del mes de maig, mirarem de recollir totes les dades dels assistents, perquè tothom es pugui connectar.
I com no, prendrem el compromís de fer una III Trobada, per mirar de sumar-hi més gent, i seguir amb propostes, i intercanvi d’experiències.
Tots els implicats hi sou convidats: Companyies, Programadors, Institucions… i tots aquells/es que estiguin interessats/des en la temàtica, i hi vulguin aportar experiències i idees. Inscriu-t’hi!!
Programa de treball:– 12:00 h.Lectura del punts més rellevants de la I TrobadaNous punts de vista. Què més creiem que passa i per què?Alguns casos d’èxit
|
Inscriu-te ara mateix a:
Formulari d’inscripció
Altres documents:
- Crònica Jove Espectacle de la I Trobada Teatre Jove Olesa 2014 (PDF)
- IX Mostra Butaka Jove (Programa) – PDF
- Circular d’invitació per a professionals – IX Mostra Butaka Olesa (PDF)
- Fitxa inscripció professionals MOSTRA BTK 2014 (Word)
Més informació a:
Deixa un comentari