Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: TAP Factory al BARTS de Barcelona. Un espectacle esplèndid per a tots

17 d'octubre de 2014 per JMViaplana Deixa un comentari

Els 8 joves intèrprets masculins (probablement al voltant de la trentena) d’aquest festival del moviment i el ritme, desenvolupen durant les dues parts -sí, hi ha descans, però no us estranyi- de l’espectacle, que fa que se’ns vagi a les dues hores en total, i ens ofereixen tot el que resa el meu títol, així com la publicitat de l’espectacle. I tot és veritat.

Energia fins a l’esgotament, sobretot d’ells. Perquè us feu una idea, és com si agaféssim les percussions d’Stomp, les ajuntéssim amb un espectacle de pantomima còmica, una companyia de claqué, uns acròbates vinguts dels millors circs, i uns ‘inventors’ de números imaginatius que, tot sigui dit, recorden als nostres ‘Camut Band’ en alguns moments.

Però la barreja -a diferència d’ells, que orienten les seves propostes amb un gran sentit artístic i musical, delicat i sensible-, destaca per uns protagonistes que es buiden a l’escenari, fan moooolt de soroll (i ben fet), i doten el conjunt d’un endimoniat ritme, fent-nos riure, i deixant-nos bocabadats, cada cosa al seu moment. Perquè aquest és un espectacle, com he titulat, jove i urbà. Una faula d’estètica urbana on uns barrals de substàncies perilloses, dalt d’unes bastides, són l’escenari d’una orquestra que recorda una tribu africana.

Destacaria els números d’acrobàcia, d’aquells en que et penses que és impossible que algú aconsegueixi vèncer les lleis físiques amb la flexibilitat i la impecable tècnica que li vas descobrint, i també que segur que porta innombrables hores de treball, fins a esculpir un cos musculat i sense un gram de més. També faria esment del bateria (sí, es fan percussions, i molt ben fetes, però hi ha un bateria) que fa una veritable meravella amb dues cadires que podríem trobar a qualsevol escola. També se’m va disparar el cap amb un número de ball fet amb llaunes de cervesa (buides) que arribava a semblar una d’aquelles danses celtes que de tant en tant venen per casa nostra.

I no acabaria. Balls tribals africans, o una cosa que se li sembla molt. Efectes de ballar sobre la sorra o fer sonar tambors vessant aigua. Còmiques competicions entre una percussió en una senzilla escala de fusta i un claquetista que ens cau simpàtic només el veiem. I en alguns moments, participació del públic dient tal o qual crit o gemec. Perquè aquí no es renuncia a la veu, tot i que no es parla cap idioma. O és que el que parla l’escombriaire còmic de l’inici és un idioma per a nosaltres desconegut? No ho he esbrinat.

No puc dir res més, veieu el trosset en vídeo, i sapigueu que és un espectacle per a tothom. Nens, joves i adults. A la sessió nocturna a la qual vaig assistir, un petit nombre de nens i nenes reien més que cap de nosaltres els números còmics. I se’ls sentia, i et fa pensar que els entenien més que nosaltres. I seria veritat, segurament. I pels joves, cap dubte: Aneu-hi i aprofiteu els 25 euros d’ESCENA 25.

Tap Factory

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla
  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord