Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘Tothom diu que està bé’ de La Pepo i Tot Produccions. Teatre Jove, molt jove

27 de gener de 2015 per JMViaplana Deixa un comentari

Ja vaig fer una primera valoració d’aquest espectacle, que va ser al Showcase de la darrera Mostra Butaka Jove d’Olesa de Montserrat, a l’octubre de 2014.

Dissabte passat vaig poder veure per fi un passi sencer d’aquest muntatge, escrit per Dani Amor i dirigit per Daniel J. Meyer, sobre les aventures -i alguna desventura- d’un grupet de joves universitaris que viuen en típics pisos compartits per a estudiants. És clar que les dues protagonistes en un de diferent dels altres tres membres masculins del repartiment.

Ens trobem davant d’una comèdia juvenil, molt a l’estil de molts productes del cinema nord-americà adreçats a públic adolescent, tot i que els personatges són a primers anys de carrera, és a dir, sobre els 20 anys. La llibertat lluny de la casa paterna, la falta d’altres responsabilitats (si de cas, la d’estudiar i aprovar surt tan tangencialment que ni la considerem) i per descomptat, les hormones en plena ebullició fa que nois i noies es busquin… i es trobin. La història transcorre en diversos caps d’any, en un dels pisos -el dels nois- on podem veure la evolució de les diverses històries que aquests tenen amb tercers que no apareixen, i entre ells i elles.

Aquí l’equilibri sempre perillós -quan parlem de públic tan jove- entre sexualitat i afectivitat, bascula preferentment per la primera, tot i que la segona sempre acaba apareixent, naturalment. Com ja deia després del visionat dels 10 minuts d’Olesa, els diàlegs estan ben escrits, i la direcció i els actors estan prou convincents, començant amb el fet que representen joves molt similars a ells.

tothom diu que està bé - la pepo

Només dir que la sessió que vaig veure, lluny de les que varen fer el setembre passat al Teatre Gaudí de Barcelona, va ser en un espai més convencional, un teatre a la italiana, amb un escenari elevat i allunyat del públic, on van haver de variar el to i potència de l’acció, i sobretot el volum de veu. No va haver major problema, en aquest sentit, però es va notar una precipitació que va fer que es perdessin moments de text, i una part del control que es notava en el tast de la Mostra Butaka, i sobretot, algun personatge una mica massa estripat, com el d’una de les noies, que fa una joveneta ‘baixada del poble’ massa tòpica, l’accent de la qual penso que va en contra del seu personatge.

Amb tot, el públic s’ho va passar molt bé, i és de valorar que vagin sortint companyies joves sense complexos, que tractin els temes i les realitats que ells viuen i veuen més aprop que ningú. La presència de gran quantitat de joves a la sala demostra que és un dels millors camins per a formar una nova generació d’espectadors teatrals.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla
  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord