Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘La bella dorment’ de la Cia. Guasch Teatre

28 de gener de 2015 per JMViaplana Deixa un comentari

En un format teatral tradicional, amb cançons interpretades en directe, amb decorats (un d’ells, aprofitant el teló i l’espai que a l’escenari del teatre de l’eixample li queda per davant) i 4 intèrprets -2 actors i 2 actrius-, la cia. del Guasch Teatre, sota la direcció de Joan Guasch, ens presenta aquesta versió del conte tradicional centreeuropeu, que va ser recopilat per Charles Perrault primer, i posteriorment pels Germans Grimm.

En realitat, qualsevol versió que en veieu, contindrà una gran dosi de la creativitat del qui la fa, donat que l’original és bastant curt, i a més conté moltes i cruels escenes de després del petó entre el príncep i la princesa adormida, que en el nostre imaginari ha quedat com el ‘happy end’ de la història.

En aquest cas, coneixem al rei, que té la gran alegria del naixement de la princesa, coneixem les dues fades, la bona i la dolenta (aquesta darrera retirada a una cabana al bosc com a ermitana), i alguns personatges de la cort, a més d’un ‘esbirro’ de la fada dolenta, que com en les versions de Disney, acostuma a ser més interessant com més dolenta. Però està clar que els protagonistes màxims són la princesa, i el príncep, que la despertarà del son en què caurà al punxar-se amb una filosa.

La versió passa per discreta, potser perquè no aspira a res més que donar a conèixer un conte popular (cosa que no està malament, cal dir-ho, atès que incomprensiblement, determinades instàncies critiquen la reposició constant a la cartellera d’aquests títols) i que la gent passi una bona estona, cosa que aconsegueixen. I no un dia, donat que el Guasch teatre té, si no em fallen els comptes, el major nombre de passis familiars durant el cap de setmana de tots els teatres barcelonins, amb uns graus d’ocupació sempre dignes.

Potser el secret, més enllà de la qualitat de la proposta està en l’aire de tot plegat. Cal dir que les dues actrius estan força bé, Maydo Gargallo per la seva simpàtica incorporació de les dues germanes fades, Cristina Esteve per la seva encisadora forma de cantar, totes dues per interactuar desacomplexadament amb el públic. I és que aquest públic, en general fidel a la sala, gaudeix sense peròs, riu i se sorprèn, del més gran al més petit, de les històries que cada mes els presenta la sala.

En resum, una proposta amb un cert aire tradicional, del teatre d’abans, que és vàlid per a una majoria de públic, que va el cap de setmana amb els petits de la família a veure teatre, on aprendre i descobrir històries que, segurament, a ells els van explicar quan eren petits. I no és poca cosa.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs
  • Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

Crítiques

Crítiques: “Les aventures del lleó vergonyós” de El Pot Petit

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord