Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘Codi postal 00’ d’Engruna Teatre

1 d'agost de 2015 per JMViaplana Deixa un comentari

Codi postal 00

En temps d’omnipresent comunicació tecnològica, queda lloc per al correu postal? Un espectacle a l’entorn de les cartes i els paquets on es transforma la grisor quotidiana en un espai ple de tendresa a través del teatre gestual, els titelles i la música. Tres carteres ‘carregades de bústies, paquets i cartes’ revelaran infinitat d’històries d’amor, de viatges, de misteri, de desitjos i d’humor. Una experiència màgica i única en el món de la comunicació.

Edat recomanada: de 3 a 9 anys
Durada: 45 min

Vist el 13/04/2013 a La Mostra d’Igualada 2013

Espectacle sense paraules (excepte les que les veus en off enregistrades pronuncien, en comptats moments de l’espectacle), on 3 actrius donen vida a les esforçades treballadores del servei postal, que cada dia porta notícies entre persones estimades, separades per la distància. Al seu favor, i molt d’agrair, que les diferents històries tinguessin poc a veure unes amb les altres, cosa que s’agraeix, i conforma un espectacle variat i ric. També la banda sonora és de primera. No totes les històries, però, tenien el mateix poder d’atracció sobre el públic: a destacar, però, la història de la dona africana que deixa el fill al poblat per anar-se’n a netejar cases a una ciutat del primer món (o això vaig interpretar), carregada de poesia i nostàlgia, i la força de l’amor materno-filial. També el moment divertit de les cartes de tres infants, incorporats per tres làmpares (‘flexos’) fent de titelles, en off. I especialment la història de la vídua recordant al seu estimat company, darrera de l’espectacle, i que va deixar un regust extraordinari. En l’altre lloc de la balança, alguns moments no acabaven d’explicar cap història, i especialment la poc justificada participació d’infants en moments que tampoc aportava res.
En conjunt, un espectacle molt ben treballar plàsticament (boníssima la escenografia), i amb moments brillants i alguns que poden millorar-se, però un projecte molt valorable i que va causar bones sensacions al públic.

 

Vist el 24/02/2015 a FETEN 2015

Després de dos anys (mínim) de rodatge de l’espectacle, des de la Mostra d’Igualada 2013 on vaig escriure aquesta crítica, val a dir que l’espectacle, com era d’esperar, ha millorat i s’ha fet rodonet, rodonet.

Bàsicament, veiem una virtual oficina de correus, de les de sempre (què t’hi jugues a que molts infants no saben què és?) on tres esforçades carteres treballen dur per fer arribar cartes (sí, de paper) als seus destinataris. Cartes que en parlen d’històries profundament emotives, des de les pors i els desitjos d’uns infants, al dolor, i alhora l’amor d’una mare que per obligació és lluny del seu fillet, a la magistral sinopsi, a través de les cartes, d’una relació d’amor entre un home i una dona, rellegida per ella, quan ell, ja de ben grans, ha deixat aquest món. Una de directa al cor, impossible, al menys per a mi, de quedar-s’hi indiferent. Molt ben posada en peus, amb un teatre gestual, una estètica molt acurada i unes veus en off (únics textos de tot plegat) impecable. Una bona història, molt neta de coses sobreres i ben rodada, després d’aquests dos anys. Les meves felicitacions.

I si voleu una raó prosaica per programar-lo, reprenent el que deia al principi, com a mínim perquè els infants d’avui sàpiguen com es comunicava abans la gent, abans dels mòbils, abans del correu electrònic, abans fins i tot del telèfon, la gent també es comunicava en la distància, i ho feien a través de les cartes.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs
  • Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

Crítiques

Crítiques: “Les aventures del lleó vergonyós” de El Pot Petit

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord