Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘El Baró dels Arbres’ de Taaroa Teatre i Bufa&Sons

1 d'agost de 2015 per JMViaplana Deixa un comentari

El Baró dels Arbres(2)

Vist el 25/04/2014 a la XXV Mostra d’Igualda

Un dels espectacles que millors crítiques i comentaris ha rebut a la Mostra, segons hem copsat*. I això perquè, a banda de la impecable factura escènica (no tant per la parafernàlia escenogràfica, sinó pel talent dels intèrprets i la direcció), destaca la potència de la història, que en cap cas tracta als espectadors, petits o grans, com a menors d’edat.

Cosimo, un noi una mica rebel, s’enfada un dia amb la seva família perquè no vol menjar cargols. Decideix pujar-se a un arbre en senyal de protesta, però per algunes circumstàncies (com el caprici juvenil d’una nena anomenada Viola, de la qual Cosimo queda corprès) fan que aquesta situació s’allargui, fins a arribar a ser la seva forma de vida, el seu ‘lloc en el món’ com bé es diu al principi per part del narrador. Amb ell viurem un seguit d’aventures i coneixerem personatges singulars, com uns nens robafruites, un bandoler i un soldat poeta, i és clar, la mateixa Viola, a la qual Cosimo renuncia conscientment, per tal de preservar el seu somni, o més aviat, el seu camí vital.

Com irònicament vaig comentar amb el mateix director, Joan Arqué, podria anomenar-se ‘Joan Salvador Cosimo’ a aquesta peripècia del protagonista, en busca del seu lloc al món i d’ell mateix, com aquella gavina que a molts de nosaltres ens va inspirar en la nostra joventut. I si la història destaca en aquest espectacle, enfront d’altres als quals els falla precisament això, no és menys important la qualitat sorprenent dels seus intèrprets, tots ells actuant (si bé un d’ells de forma protagonista) sinó tocant impecablement un o varis instruments, en una barreja de música, narració, titelles, acrobàcies i teatre físic (caminar dalt dels ‘arbres’ no és senzill) que no és teatre musical, ja que gairebé no es canta, i que recorda més a un grup de joglars explicant una llarga faula amb tots els recursos de l’ofici.

Si alguna -petita- pega se li pot trobar a aquest esplèndid muntatge, és que les edats a les quals s’adreça no són els petits precisament, públic majoritari dels familiars, podent començar a ser gaudit a partir dels 8-9 anys, fins a adults ben bé, cosa que vaig suggerir al teatre que més avall us refereixo, per a la seva programació d’adults. I també, per filar prim, que l’excusa del menjar i la cuina que dóna el punt de partida a la història, podria perfectament ser qualsevol altra o no ser-hi, ja que l’important d’aquesta obra és la història en sí i lo ben explicada que està.

*De fet, al meu davant, un important teatre de Barcelona especialitzat en l’espectacle familiar, ja estava parlant amb ells al finalitzar la sessió per programar-los la temporada vinent.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla
  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord