Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘Tripula’ de Farrés brothers i cia

1 d'agost de 2015 per JMViaplana Deixa un comentari

Tripula

Vist el 27/04/2014 a la XXV Mostra d’Igualda

Certament, el principal valor d’aquesta espectacle és la seva originalitat. Ja des de que entrem, ens estan preparant per a fer una cosa diferent dins de l’espai (perquè no és una sala) on assistirem, o millor dit, participarem en un viatge. Un, que no sabia exactament de què anava l’espectacle (de vegades és saludable no mirar la documentació prèvia, per no crear expectatives i deixar-se sorprendre), va pensar que allò era el que moltes vegades ja s’ha vist: molt soroll per a no res. Fins i tot quan érem dins i els dos intèrprets ens van començar a explicar que anàvem a fer un viatge, ens varen posar en antecedents sobre la navegació aerostàtica i ens explicaven que el nosaltres en faríem una de ‘estàtica’, un no ho acaba de percebre. Només quan estenen l’immens globus (perquè en fa tota la pinta) i comencen a inflar-lo, un s’ho comença a creure. Continua la parafernàlia preparatòria fent que ens descalcem, i finalment ens donen unes cadiretes plegables, i quan el globus està inflat, ens conviden a entrar. És bastant impressionant entrar dins d’un globus, que per descomptat no s’aixeca del terre, i assistir a dins a un espectacle-acció. I ho qualifico així, perquè si no fos per la sorpresa del com i l’on, l’espectacle que veurem a dins tampoc és gaire cosa. Com he dit al principi, el veritable valor és tot el conjunt d’experiències que significa trobar-se enmig d’aquest viatge ‘virtual’, dins d’un globus de veritat. Anem fent girs, veiem unes ombres xineses que ens expliquen algunes curiositats de com l’home es va proposar volar, tant sí com no, fins que va inventar el globus, alguns espectadors joves ajudaran a mantenir el rumb, sent anomenats ‘pilots automàtics’, veurem els estels que un llum i una mena de colador creen, com si fóssim a un planetari… i com ha començat, el nostre viatge s’acaba. L’estada del públic dins del globus, veritable nucli d’aquest espectacle, es de no més de 30 minuts, finalment.

Cal dir que l’espectacle té alguns temes pendents de resoldre -o no-, com són:

– On es fa? A Igualada ho varen poder fer a una nau bastant gran, al costat del Museu de la Pell. Però no a tot arreu en tenen, d’aquests espais. Perquè parlem de que el globus, estirat al terre, és força gran, necessitant uns 20 metres d’allargada, i no menys de 15 d’amplada. En teatres amb cadires fixes no hi cap, a platea, ni tampoc en tots els escenaris, tot i que aquell dia em va semblar fins i tot més gran. I al carrer, sospito que pot haver-hi problemes amb el sol i el vent. De tota manera, parlant amb la companyia, sabem que estan mirant la manera d’adaptar-se a espais més petits, la qual cosa els permetrà tenir més possibilitats.

– Hi entren un màxim d’uns 80 espectadors. Això en si no és un problema en espectacles de petit format, però evidentment aquest no ho és. Tampoc hi poden passar molts espectadors en varis passis de forma seguida, ja que tota la funció, entre la preparació i el viatge en sí, dura gairebé una hora (o això va durar la que jo vaig veure), i si es vol fer de la manera que us he descrit, cal desinflar i plegar bé el globus abans de fer una altra funció. Suposem, ja que es diu en la fitxa tècnica de l’espectacle, que la durada real serà de 40 minuts i que cada hora, fet i fet, podrà fer-se un passi.

– Durant l’estona que s’està dins del globus, els espectadors no poden entrar ni sortir de l’espai, donat que per mantenir el globus inflat, cal tancar tota sortida possible d’aire. En aquest sentit, un membre de la companyia em va informar de que d’aquest tema en són conscients i estan estudiant possibles solucions.

– Precisament per mantenir aquest globus inflat, hi ha una entrada constant d’aire, que aquell dia era fred. Si t’han fet descalçar, i et poses a la part del darrera d’aquesta original platea (o espai pels viatgers), resulta que reps l’aire que va entrant. I com que era fred, i tu estàs descalç -i alguns fins i tot van deixar la jaqueta fora, tot ignorant com anava ben bé tot això- tenim que hi ha un problema real de sensació tèrmica, que segur que ben aviat resoldrà la companyia.

Malgrat tot el dit, l’espectacle-acció va sorprendre i agradar al públic, que va valorar molt la originalitat de la proposta, i sobretot, el fet de participar d’una ‘experiència‘ diferent, i que els implicava en un espai. També remarcar que la millor intervenció actoral d’aquest invent (en el millor dels sentits) va ser d’algú que no hi era present: la veu enregistrada del comandant de la nau (la del Pere Arquillué) va resultar ser la més valorable i agraïda, per la seva calidesa, claredat i matisos interpretatius.

 

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs
  • Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

Crítiques

Crítiques: “Les aventures del lleó vergonyós” de El Pot Petit

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord