Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: Interior – La Seca Espai Brossa (Barcelona)

27 d'abril de 2016 per JMViaplana Deixa un comentari

INTERIOR / MAURICE MAETERLINCK

Una de les variacions sobre la mort

DIRECCIÓ  Hermann Bonnín
SALA  Joan Brossa

Del 6 d’abril al 8 de maig de 2016

SINOPSI

És de nit. Un vell jardí plantat de salzes. Al fons una casa, amb les finestres de la planta baixa il·luminades. A l’interior, prop de la llar, una família gaudeix de la vetllada. Una de les filles de la família ha anat a visitar a la seva àvia. Els pares estan tranquils a casa ja que no esperen a la noia fins al matí següent.

Des de l’exterior, quatre persones observen la placidesa de la família que ignora la tragèdia: porten el cadàver de la jove que acaba de suïcidar-se, tirant-se al riu. S’atreviran a entrar? Com anunciaran la terrible notícia?

FITXA ARTÍSTICA
Traducció Jordi Coca
Dramatúrgia Sabine Dufrenoy
Intervencions signíques Joan Cruspinera
Fotografia i vídeo Kiku Piñol
Espai sonor Orestes Gas
Vestuari Nídia Tusal
Ajudant de vestuari Cristina Salvatierra (Escola IDEP)
Caracterització Toni Santos
Ajudanta de direcció Sabine Dufrenoy
Moviment escènic Leo Castro
Direcció Hermann Bonnín
Estudiant en pràctiques Juan Marea
Producció La Seca – Espai Brossa
Agraïments Joan Casas
REPARTIMENT
Home gran Carles Arquimbau
Foraster Òscar Intente
Maria Padi Padilla
Marta Laia de Mendoza
Veu Mélisande Nausicaa Bonnín

Interior-LaSeca

Poca cosa a dir d’aquest text, que tal com s’explica, ens mostra a quatre persones, veïnes d’una petita població, que troben morta la filla d’una família del lloc, passen la nit observant-los a dins de casa seva mentre sopen, tot dubtant de si donar la notícia abans no se’n vagin a dormir, o esperar-se a l’endemà.

De fet, el text i les reflexions estan bé, i tots haurem tingut ocasió de dubtar de si val la pena amargar algú amb un fet (inevitable, doncs ja ha passat) o esperar un moment propici per a dir-li. Fins i tot el fet de que a escena no passa res, que tot s’explica des dels personatges que observen les coses, tampoc acaba de restar-li potència.
El problema és quin ritme se li dóna a un text que, dit de forma normal, no demanaria més de 20 minuts en escena, i que tindria tot el sentit com a peça curta, però en aquest cas s’allargassa deixant passar, de vegades, un minut entre una frase i l’altra, sota la meva humil opinió, sense cap més causa que, segons sembla, deixar un espai per a la reflexió i interiorització del públic. Un teatre de silencis que el mateix autor demana. El problema ve quan això es converteix en tedi, perquè aquest interval entre frases s’intueix clarament artificiós, que res no ho demana de forma natural.
El ritme en un espectacle és una part molt important d’aquest, i un factor d’èxit o fracàs. Cada text i cada part d’una obra o escena demana un ritme: més ràpid, més lent, més precipitat, més pausat, més meditat, deixant un espai entre rèpliques… Trobar-ho és una de les claus perquè tot el contingut arribi en les millors condicions al públic. I com tants  altres factors, mai no ha de ser el protagonista, i menys negatiu.
I sobretot, que un no surti pensant, si ho fan a un ritme més ‘natural’ era realment un bon text. Sincerament, i des de la ignorància, penso que el mateix Maeterlinck pensaria el mateix d’aquesta versió.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs
  • Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

Crítiques

Crítiques: “Les aventures del lleó vergonyós” de El Pot Petit

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord