Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Jove Cartellera
    • Ciència Melquíades
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
      • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: “17 simpàtiques maneres d’acabar amb el capitalisme” de la Cia. Casa Real

5 de maig de 2016 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el divendres, 29 d’abril de 2016 al Teatre Tantarantana de Barcelona.

17 simpàtiques maneres d’acabar amb el capitalisme

Cia. Casa Real

17 simpàtiques maneres d'acabar amb el capitalisme - cia casa real

SINOPSI

Atacs de pànic al transport públic? Pensament recurrent sobre la pròpia mort? Plors incontrolats al bany en hores de feina? Sobtat interès per l’alimentació biològica i les teràpies naturals? Avui aprendrem disset maneres d’acabar amb el capitalisme: fàcils, divertides i algunes fins i tot relativament viables per posar en pràctica durant el proper Congrés del Fons Monetari Internacional.

17 Simpàtiques maneres d’acabar amb el capitalisme es podrà veure del 27 d’abril al 22 de maig i forma part d’El Cicló, Cicle de Companyies Independents de Barcelona.

Espectacle en català | Durada 65′

FITXA ARTÍSTICA

Dramatúrgia:
Raquel Loscos i Salvador S. Sánchez

Direcció:
Salvador S. Sánchez i Raquel Loscos

Intèrprets:
Rocío Manzano, Sara Sansuan, Anna Tamayo i Laura Vila Kremer

amb la col·laboració especial d’Oriol Guinart

Veus:
Sara Loscos i Lola Sans

Dobladors:
Montse Barcón, Xavi Bundó, Òscar Dalmau, Alba Forés, Oriol Guinart, Jordi Graupera, Lídia Heredia i Mònica Roca.

Falca:
Montse Llussà

Escenografia i il·luminació:
Alberto Merino i Gerard Orobitg

Audiovisuals:
Ramón Frías (Lapso Films)

Vestuari:
Cinta Moreno

Himne:
Modesto Lai i Gritney Spiars

Construcció d’escenografia:
Nacho Ullua

Assessoria de moviment:
Marta Filella

Fotografia:
Jara Diotima i Quim Garcia Turon

Vídeos promocionals:
Adrian Erre i Gerardo del Castillo

Amb la col·laboració de:
Pitagora Bcn, Norma Vilà, Gerardo Tamayo, L’Espiga

Amb el Suport de la Generalitat de Catalunya-Icec
i l’Ajuntament de Barcelona-Icub

La Cia. Casa Real, la mateixa que un dilluns al mes ens ofereix ‘Assajar és de covards‘ al mateix Tantarantana, ha preparat una obra ‘tancada’, és a dir una dramatúrgia on 4 actrius reprodueixen diverses escenes on ens trobem amb les contradiccions del nostre sistema, això sí, sense renunciar a la ironia i a la diversió, marca de la casa (en aquest cas, real) però que no fa altra cosa que permetre una crítica més punyent, que al final entre riure i riure et planta al davant escenes dramàtiques que a tots ens sonen.

En moltes de les escenes i personatges plantejats, la crítica no s’orienta tant al capitalisme com a concepte abstracte, sinó al dia a dia, i aquest no pot ser altre, com en la majoria dels casos, que els nostres llocs de treball. Ara bé, molts d’ells estan relacionats amb grans empreses, bancs, i sobretot amb una estrafolària reunió de l’FMI, on passem de veure la desesperació d’una hostessa assetjada pels poderosos assistents, que rep el consol carinyós d’una companya i la química, a una traductora/intèrpret, que prenent el toro per les banyes, decideix fer la seva pròpia i efectiva aportació a la revolució ‘simpàtica’ que els personatges de l’obra emprenen.

Precisament aquestes dues escenes, mereixen una qualificació molt alta, pel seu dramatisme i sòlida construcció. Però tot el conjunt està tenyit d’aquest salt entre la caricaturització ridiculitzant i la trobada amb la dura realitat dels peons de l’invent. De fet, cap escena és sobrera, des de les persones perdudes que busquen refugi en les noves tècniques vingudes de l’orient (o com n’és de fàcil convertir una reminiscència del hipisme en un producte acabat i empaquetat pel consum massiu) fins a la consumidora que confessa comprar molt disgustada en una cadena de botigues, però obligada perquè els dissenys i els preus són incomparables.

Tot amanit amb uns audiovisuals amb una càrrega crítica de famoses (en la seva majoria) totalment estúpides (menys mal que és una obra de 4 actrius, si no, potser els caurien pals pel tòpic de la noia, especialment si és rossa, tonteta), de tan ‘cuquis’ i ‘guais’ que volen ser.

I el final, certament agosarat, tot i que a aquestes alçades ja res pot escandalitzar un públic madur, encara que jove, que segueix de fa temps la companyia, i a qui parlen amb el seu llenguatge. No deixava de pensar en el final de la novel·la ‘El Perfume’.

En la funció a la qual vaig assistir, posteriorment es va fer un col·loqui amb la major part dels components que figuren a la fitxa artística, i que ens varen explicar diversos secrets de la peça, en què es van inspirar, com va ser el procés… per constatar que, en general, una creació d’aquesta mena ningú no sap, quan comença, com acabarà sent. Per sort.

Recomanable, com en el cas de l’obra que fan els dilluns (1 al mes) al Tantarantana, per a esperits joves i/o que conservin una mica, ni que sigui, d’insatisfacció pel món en què vivim, però que necessitin l’humor per a sobreviu-re-hi.

 

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla
  • Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda
  • Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020
  • Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner
  • Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Tallers de ciències Melquíades Vine al Teatre amb Jove Espectacle

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla

Crítiques

Crítiques: “El meravellós viatge de la Lea” de Cia. La Banda

Crítiques

Crìtiques: “Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia” de Cabosanroque, dins del Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “T’estimo si he begut” de David Selvas i Empar Moliner

Crítiques

Crítiques: “Un tal Shakespeare” de Cascai Teatre-Marcel Tomàs

Crítiques, Cròniques

Crònica/crítica del X Torneig de Dramatúrgia Contemporània, al Festival Temporada Alta 2020

Crítiques

Crítiques: “Mon petit souvenir” de La Bleda

Crítiques

Crítiques: “Gran Reserva” de Rhum & Cia.

Crítiques

Crítiques: “Jaleiu” de Guillem Albà i la Marabunta

Crítiques

Crítiques: “Una nit amb el Mag Lari”

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Viulafesta.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Fem servir cookies (galetes, en anglès) per a assegurar que donem la millor experiència a l'usuari del nostre lloc web. Si segueixes a la nostra web, entenem que acceptes i hi estàs d'acord.Estic d'acord