COMPANYIA: Jove Espectacle
TÈCNIQUES: Karaoke en llengua anglesa.
IDIOMA: Català-Anglès
DURADA: Entre 150 i 180 minuts aproximats per aula, en 2-3 sessions*
EDATS: CICLES INICIAL, MITJÀ I SUPERIOR DE PRIMÀRIA. ESO
Una divertida i innovadora activitat: Fem un karaoke amb els alumnes, de cançons en anglès. Nosaltres us oferim un repertori adaptat a l’edat i nivell d’anglès, i vosaltres preparareu les cançons a les classes d’anglès i música. Però també donem opció a preparar-ne alguna de la resta de repertori que us oferirem. Així, els alumnes tenen una gran motivació per a estudiar les lletres, especialment si les cançons els agraden, i les han triades ells. Els alumnes canten les cançons en grups (cada grup una) que poden anar de 3 a 5, segons els alumnes que té la classe… També és possible que tota l’aula canti una cançó conjuntament.
MÀXIM ESPECTADORS PER DIA: 4 aules, 100 alumnes.
Cançons tradicionals anglosaxones-Temes clàssics de la primera meitat del segle XX-Rock’n’roll-Pop i Rock des dels 60’s cap aquí-Musicals del cinema i el teatre-Temes molt actuals que els nens i nenes coneguin-The Beatles-Elvis Presley-Madonna-Abba-Bob Marley-The Police-Adele-Queen-The Monkees-John Lennon-Louis Armstrong-Taylor Swift-One Direction-Justin Bieber-Bruno Mars-Ed Sheeran-The Corrs&Bono, etc…
L’activitat es planteja, en principi, en tres dies diferenciats:
- Sessió de presentació i motivació als alumnes. Fins a 2 aules per sessió (poden fer-se entre un i quatre passis en un dia). Es fa un mes i mig (mínim) abans de la sessió de Karaoke. Es presenta l’activitat als alumnes, mitjançant un audiovisual i una demostració pràctica del que és el karaoke. Es fan petites explicacions de com preparar les cançons, se’ls anima a preparar-les per al dia del Karaoke, i se’ls explica què i com es farà aquell dia.
- Sessió de ‘Càsting’, per aules. Fins a 4 sessions en un dia, per a una aula, d’una hora aproximada de durada. Entre una i dues setmanes després de la sessió de presentació. Els alumnes s’han organitzat per equips (fins a 5-6 per aula) i han triat quina cançó volen cantar. Farem un primer assaig i veurem si és millor que triïn una altra cançó (en la majoria de casos no és necessari) o bé consells perquè els surti el millor possible el dia del concert. També trobem si cal retocar el to en què canten, si cal modificar el tempo o si necessiten una mica de guia de la melodia ‘per sota’ de la base musical i de les seves pròpies veus. A partir d’aquí, la preparació definitiva de cada cançó es farà a les classes d’anglès i de música (a l’ESO, si en hi ha), fins al dia del concert.
- El dia del Karaoke: un mes després (o més, segons decideixi el centre)…
-
- Si és possible, per horaris, es fa un ASSAIG d’uns 40-55 minuts amb cada aula. En aquest punt, els alumnes tenen ja contacte amb l’equip de so i vídeo amb què es desenvoluparà la sessió definitiva, el mateix dia, per al conjunt d’aules que fan l’activitat. Mirem de donar-los confiança i corregir petits errors.
- Sessió KARAOKE (nosaltres l’anomenem ‘Concert’) per a totes les aules participants (màxim 4) on cada grup passa a cantar la seva cançó. Les cançons dels diversos grups s’enregistren en vídeo (domèstic) i se us lliura una còpia (privada, només per a vosaltres).
IMPORTANT: El dia del Karaoke també donem la opció d’organitzar-se de manera que cada aula disposi d’uns 90 minuts, on es fa l’assaig de cada tema, i a continuació es fa l’enregistrament.
AQUÍ TENIU L’ACCÉS A LA ZONA DE MATERIALS I COM PREPARAR EL VOSTRE SINGLISH! (AMB CONTRASENYA)
FOTOGRAFIES DE L’ACTIVITAT:
![]() |
![]() |
![]() |
GUIES DIDÀCTIQUES (Format PDF)
GUIA DIDÀCTICA (1 CANÇÓ) – CICLE INICIAL DE PRIMÀRIA
GUIA DIDÀCTICA (1 CANÇÓ) – CICLES MITJÀ I SUPERIOR DE PRIMÀRIA
GUIA DIDÀCTICA (1 CANÇÓ) – SECUNDÀRIA
Les fitxes de treball de les cançons proposades per a cada cicle, i també el repertori ‘alternatiu’ i altres materials, s’enviaran a les escoles que hagin contractat l’activitat.
ÀUDIOS I VÍDEOS DE L’ACTIVITAT:
Aquí teniu dos exemples de com van cantar, el curs 2015-16 dos grups diferents d’alumnes. Aquests, de tercer de Primària:
I aquests són alumnes d’un institut:
I finalment, aquest és un dels vídeos que els passem a la sessió preparatòria. Els agrada molt!