TÈCNIQUES: Espectacle-taller de dansa
IDIOMA: Català
DURADA: 45 minuts
EDATS: Educació Infantil (1-5 anys) i Primer de Primària (amb adaptació a cada edat).
MÀXIM ESPECTADORS PER SESSIÓ: 2 grups-classe (màxim 60)
SINOPSI
El Pau, de bon matí, després de rentar-se, vestir-se, esmorzar i després de fer-se el llit, podrà anar a passejar pel camp que hi ha a prop de casa seva. Com sempre es trobarà amb les formigues, el cargol, les flors,… Aquell dia, però, serà un matí molt i molt especial, perquè descobrirà un niu ple d’ous d’ocell. A més, tindrà la gran sort de ser allà en el preciós instant del naixement. Des d’aquell dia el Pau tindrà nous amics…
Els nens i nenes que ho vulguin faran d’ocells que surten de l’ou…
TEMES I VALORS QUE ES TRACTEN
El procés de naixement i desenvolupament d’un animal (no domèstic): diferents etapes del creixement, atencions que necessita per a viure, créixer i ‘volar del niu’.
Amistat (afecte, estimació), responsabilitat (tenir cura de l’altre), paciència (saber esperar per a aconseguir objectius; aprendre a no exigir la immediatesa en el compliment dels desitjos; comprendre quan les coses tenen un procés…), ecologia (conèixer i estimar la natura)…
ES POT FER A UNA AULA GRAN, SALA DE MOTRICITAT O GIMNÀS.
LA COMPANYIA DIU:
Cada cop són més les veus que, tant des de l’àmbit de les noves pedagogies com des de la neurociència, advoquen per què l’exercici psicomotriu, la música i la plàstica siguin no ja una part significativa en l’educació infantil, ans la part fonamental, la columna vertebral a partir de la qual s’articulen i consoliden la resta d’aprenentatges. En aquest sentit, la nostra proposta és completa i transversal en tant que integra:
- L’escolta musical
- El gaudi estètic, en tant que espectadors i actors.
- En tant que actors, els infants experimenten la coordinació psicomotriu combinada amb la música i la dansa. És a dir, no hi ha un mer exercici físic (que ja de per sí és important), sinó una experiència corporal artística.
- Aquest caràcter transversal fa que es puguin transmetre al mateix temps coneixements i valors amb un alt contingut emocional (alegria, gaudi, sorpresa..), cosa que facilita enormement la seva consolidació (com també han demostrat els recents estudis en neurociència).
- La presència d’aquestes emocions motivadores i el fet que es tracta d’una dinàmica de grup i interactiva possibilita una millora de la relació entre els companys i un desenvolupament de les habilitats socioafectives.
Guia Didàctica El Pau i les flors (Format PDF)
COMENTARI A LA PREMSA (LA LAIA I LES FLORS, ESPECTACLE MOLT SIMILAR):
FOTOGRAFIES DE L’ESPECTACLE:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
VÍDEO DE L’ESPECTACLE: