TÈCNIQUES: Espectacle-taller de dansa
IDIOMA: Català
DURADA: 45 minuts
EDATS: Educació Infantil (1-5 anys) i Primer de Primària (amb adaptació a cada edat).
MÀXIM ESPECTADORS PER SESSIÓ: 2 grups-classe (màxim 60)
AQUEST TALLER-ESPECTACLE COMPTA AMB UNA VERSIÓ EN LLENGUA ANGLESA. TENIU UNA GUIA DIDÀCTICA ESPECÍFICA! PODEU VISITAR LA PÀGINA DE LA VERSIÓ ANGLESA AQUÍ.
SINOPSI
El Pau obté de la seva mare un regal molt curiós, una llavor que es convertirà en una planta, però, com?…. Ell serà el responsable; haurà de tenir-ne cura… S´establirà una especial relació entre ambdós i el Pau haurà pogut gaudir de les meravelloses transformacions de la natura. Finalment compartirà aquests bons moments amb els seus amics i amigues (tots els nens i nenes participaran, tot dansant amb les flors).
Aquest taller és una adaptació de ‘La Laia i les flors’, canviant el personatge de la Laia, una nena, pel del Pau, un nen. Els comentaris de premsa són d’aquell espectacle.
TEMES I VALORS QUE ES TRACTEN
El procés de naixement i desenvolupament d’una planta: pas de llavor a planta, atencions que necessita per a viure, créixer i florir.
Amistat (afecte, estimació), responsabilitat (tenir cura de l’altre), paciència (saber esperar per a aconseguir objectius; aprendre a no exigir la immediatesa en el compliment dels desitjos; comprendre quan les coses tenen un procés…), ecologia (conèixer i estimar la natura)…
ES POT FER A UNA AULA GRAN, SALA DE MOTRICITAT O GIMNÀS.
LA COMPANYIA DIU:
Cada cop són més les veus que, tant des de l’àmbit de les noves pedagogies com des de la neurociència, advoquen per què l’exercici psicomotriu, la música i la plàstica siguin no ja una part significativa en l’educació infantil, ans la part fonamental, la columna vertebral a partir de la qual s’articulen i consoliden la resta d’aprenentatges. En aquest sentit, la nostra proposta és completa i transversal en tant que integra:
- L’escolta musical
- El gaudi estètic, en tant que espectadors i actors.
- En tant que actors, els infants experimenten la coordinació psicomotriu combinada amb la música i la dansa. És a dir, no hi ha un mer exercici físic (que ja de per sí és important), sinó una experiència corporal artística.
- Aquest caràcter transversal fa que es puguin transmetre al mateix temps coneixements i valors amb un alt contingut emocional (alegria, gaudi, sorpresa..), cosa que facilita enormement la seva consolidació (com també han demostrat els recents estudis en neurociència).
- La presència d’aquestes emocions motivadores i el fet que es tracta d’una dinàmica de grup i interactiva possibilita una millora de la relació entre els companys i un desenvolupament de les habilitats socioafectives.
Guia Didàctica El Pau i les flors (Format PDF)
COMENTARI A LA PREMSA (LA LAIA I LES FLORS):
FOTOGRAFIES DE L’ESPECTACLE:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
VÍDEO DE L’ESPECTACLE: