Descripció del projecte
L’impacte digital sobre les formes convencionals d’accés a la cultura mena a repensar-les, però en absolut a prescindir d’elles. Els equipaments culturals tenen hui, tenen encara un paper bàsic: ofereixen una infraestructura per a desenvolupar les diferents expressions i pràctiques artístiques.
Alhora compleixen una funció no menys important d’interacció social lligada al costum humà d’usar llocs comuns per a la trobada física. Actualment hem superat el procés de privatització del consum cultural.
La tecnologia telemàtica fa, està fent que l’activitat expansiva que abans cercàvem extramurs (la caça d’experiències fora de casa, en territori cinegètic) la trobem ara al lloc de repòs. Ja no ens arrepleguem a la llar, a l’àrea domèstica, a fi de realitzar els actes culturals que tradicionalment tenien lloc, el seu lloc, a espais públics com les sales de teatre o els cinemes, sinó que tenim les experiències al cau, a la cambra.
Som en temps d’ individualització, l’expansió hui és al reducte, la compartició, al compartiment. S’abandonen d’aquesta manera els cinemes i els teatres, i açò inclou els seus bars i vestíbuls, on es feia petar la xarrada, perquè allò que ho està petant és la individualització i la socialització telemàtiques i el nomadisme domiciliar (excepció: potser el teatre musical i el cinema 3D; potser per la seua espectacularitat, tan adient per a aquesta societat de l’espectacle, aquesta era de l’aparador).
Això no obstant, en aquesta època de (consum centrat en) dispositius perifèrics, hi ha lloc a la perifèria de Gandia, al seu (barri del) Raval, per al consum públic i col·lectiu.
OBJECTIUS I DESTINACIÓ DE LES APORTACIONS
#ReviuElRaval és la campanya que endeguem amb l’objectiu general de tornar el Teatre del Raval a la vida, renovar-lo i fer-lo renàixer en-i-per a la memòria. La intenció és (re)animar-lo com a centre cultural polivalent, dedicat sobretot a l’exhibició, però obert també a altres usos paraculturals. Volem programar arts escèniques i cinema, acollir activitats de formació (entre elles, dues de permanents: una escola de teatre per a menuts, i una altra de músiques modernes) i oferir el lloguer d’espais a artistes, entitats i associacions, ja siga d’una manera puntual o de seguit. Així mateix, intentarem que la pluja seguisca fent bona saó: continuarem amb la tasca del teatre per a escolars.
Per a tot açò us demanem ací i ara una espenteta. L’objectiu concret de #ReviuElRaval és doble: a) condicionar l’antesala i la primera planta de l’edifici, ço és, la zona d’entrada i la destinada a formació; b) acabar de dotar tècnicament la sala d’actes. L’impacte digital sobre les formes de finançament de la cultura mena a repensar-les. Fem-ho, repensem-les. Mecenes privats han existit tota la vida. Hui, però, sembla ser que s’imposen les xicotetes xarxes, les actuacions micro. Repensem-les mentre les fem.

RECOMPENSES: SAMARRETES I CDs
Ací teniu una mostra de les samarretes amb el logotip redissenyat per Baptiste Pons.

I en el següent enllaç podeu escoltar el catàleg de LaCasaCalba Ed.: DISCOS.
ALTRES FORMES DE FER LA TEUA APORTACIÓ ECONÒMICA
En cas que et siga impossible fer una aportació amb targeta bancària i vulgues contribuir a dur endavant el projecte, pots fer una transferència al següent compte bancari especificant al concepte REVIU EL RAVAL:
Triodos Bank, oficina de València
IBAN: ES28 1491 0001 2220 2579 6828
Titular: Cultural la Valldigna
CALENDARI D’ACCIONS
Hem previst diverses accions per a difondre el projecte i fer-vos-en partícips. Tot seguit us exposem les ja confirmades:
Dimarts 17 de juny, 19h30, jornada d’obres (de teatre) obertes. Explicarem el pla a col·lectius i persones, i atendrem els suggeriments i les necessitats que se’ns puguen plantejar.
Dilluns 24 de juny, 19h30-22h00, Nit de Sant Joan, taula informativa a la platja de Gandia.

Dimarts 1 de juliol, 09h30, presentació a l’Escola d’Estiu Marina-Safor.
Divendres 18 i dissabte 19 de juliol, taula informativa al 10é Pop al Carrer (platja de Tavernes de la Valldigna), festival amb les actuacions, entre d’altres, de Pau Riba i els Gripaus, Enric Casasses & Don Simon i Telefunken, Ovidi Twins i Dwomo amb l’Orquesta Pinha.
Paral·lelament, durant l’estiu, acabarem d’habilitar l’edifici del carrer Sant Ramon amb la intenció d’ obrir portes a l’octubre.

CONTACTES
Correu electrònic: enobres@teatreravalgandia.org
Web
Facebook
Twitter
Teatre del Raval és un projecte de lacasacalba.org.
Jove Espectacle Portal dels espectacles per a infants i joves a Catalunya
