El Tast d’Espectacles de Xarxa reuneix dos-cents professionals del sector

Tast d'espectacles familiars

Programadors xarxa, programadors externs, directors de festivals i companyies professionals fan del Tast un esdeveniment per conèixer noves  propostes teatrals.   

Aquest passat dissabte 29 de novembre, la Fundació  Xarxa va organitzar la tercera edició del Tast d’Espectacles infantils i familiars. L’esdeveniment va tenir lloc a Sant Feliu de Llobregat, amb la col·laboració del grup local de Xarxa de la població.  

Gairebé dues-centes persones van acudir al Tast, pràcticament el doble de públic que l’any passat. El teatre del Centre Parroquial es va omplir de programadors xarxa i una molt bona representació de programadors d’altres teatres i sales catalanes, així com distribuïdors i directors de festivals. Tampoc hi va faltar públic infantil que no es volien perdre tota una tarda teatral. Tots per veure i descobrir nous espectacles de l’escena infantil catalana.  

I així va ser. Durant dues hores aproximadament es van  poder veure 10 propostes damunt l’escenari de vàries disciplines (circ, teatre, dansa, musical, titelles, etc.). Companyies conegudes com Pep López, altres amb una trajectòria més curta però intensa, com les joves Tanaka Teatre, PocaCosa Teatre, Engruna Teatre o Encara Farem Salat, amb produccions musicals, de titelles i bon teatre. Per altra banda es van poder descobrir espectacles de joves companyies, com ara el Mag López, Moi Jordana, Tap Olé o Trotam Teatre, amb espectacles per a públic més juvenil. Tampoc hi va faltar la representació de la companyia El Confit amb un espectacle més destinat a públic escolar.  

La mostra va estar presentada per Clara Gavaldà i Joan Cirera, de la companyia Sgratta, els quals van fer de nexe perfecte entre les diferents actuacions, amb unes presentacions fresques i divertides. Aquesta companyia va participar en el Tast de l’edició anterior, i amb molts bons resultats, ja que ha estat una de les companyies més contractades dels grups Xarxa durant aquest any.   

El Tast d’espectacles compta també amb una segona part, i és el sopar de treball entre les companyies que van participar, altres companyies inscrites i els programadors i distribuïdors professionals. Tots ells varen intercanviar opinions, impressions i es varen lligar també algunes actuacions en el circuit xarxa. El sopar va tenir també animació amb la companyia Ai ‘las, uns joves músics amb un repertori per animacions infantils, per adults i contes animats.  

El III Tast, se situa com a una jornada més que interessant, per tal de descobrir nous espectacles i companyies novelles que pretenen buscar el seu forat dins les nombroses programacions d’arts escèniques per a públic familiar de Catalunya.

Tast d'espectacles familiars - La Xarxa

www.fundacioxarxa.cat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*