L’Institut del Teatre presenta el Taller d’Introducció i exploració del treball de Veu Fitzmaurice® , organitzat amb la col·laboració de la Fundación Aisge.
El curs està adreçat a actors, professionals de la veu, mestres i a qualsevol professional interessat en la veu.
Metodologia
La metodologia és de taller intensiu de dos dies de durada que inclouren la introducció a les dues fases principals del treball: la desestructuració i la reestructuració així com el treball de text i/o cançons, presència, energia i moviment, seguint la tècnica Fitzmaurice Voicework® que uneix l’experiència física amb l’atenció mental.
Fases:
La Desestructuració: És la primera fase, promou la consciència corporal, la respiració lliure i espontània, i l’expressivitat de la veu a través del Tremorwork. El treball amb Tremolors es produeix a través de diverses posicions adaptades de ioga que faciliten l’alliberament de la tensió , l’estímul per a la ment i el cos per millorar la pròpia respiració i l’ús de veu , així com el sistema muscular i la vibració de tot el cos.
La Reestructuració: Es basa en un descobriment intencional de la respiració i la veu després que el cos ha experimentat l’alliberament i re-entrenament del sistema muscular. Hi ha especial èmfasi en l’estructuració que inclou la integració del treball amb la columna vertebral , les costelles i el transvers, múscul que envolta l’abdomen i el tors del cos .
Impartició
Dies 6 i 7 de Febrer del 2015.
Divendres 6 febrer de 18 a 21 hores
Dissabte 7 de febrer de 10 a 14 hores i de 16 a 19 hores.
A l’Institut del Teatre de Barcelona (Plaça Margarida Xirgu, s/n)
Preu
82.90€
Descomptes:
- Alumnes de l’Institut del Teatre descompte 25% 69€
- Graduats o professor de l’IT descompte 20% 73’60€
- Places limitades, per ordre d’inscripció
Matrícula
Per inscriure’s cal omplir aquest full d’inscripció (word, 62 kb) i enviar-lo juntament amb una fotocòpia del DNI a sec_acad.it@institutdelteatre.cat fins el dia 28 de gener de 2015.
Els admesos al curs podran matricular-se del 2 al 4 de febrer de 2015 a la Secretaria Acadèmica General en horari de mati de dilluns a divendres de 10.30 a 14.30 i les tardes de dilluns a dijous de 15.30 a 17 hores.
Docents
Saul Kotzubei
Imparteix tallers de veu i treballa amb clients privats a Los Angeles. És el mestre principal del Programa de Certificació de Fitzmaurice Voicework de dos anys i Co-Director de l’Institut Fitzmaurice.
Un artista amb un Màster en Estudis Budistes, una àmplia formació en actuació, i un any d’estudis de clown a Londres amb Phillippe Gaullier. Saül ha ensenyat Fitzmaurice Voicework al Actors Center de Nova York, al NYU’s BFA program CAP 21, i en tallers en tot els Estats Units, així com a Anglaterra, França, Espanya, Canadà, Xile i Colòmbia.
A més del seu ensenyament de veu, Saul ensenya a parlar en públic i ha fet una àmplia gamma d’ensenyament relacionat amb la comunicació i consultoria: per exemple, jocs de teatre impartits a Cirque du Soleil a Las Vegas, i ha estat consultat pel govern municipal de Praga en la seva transició a la democràcia, fa la resolució de conflictes en un centre nord-americà Zen, i va ensenyar tallers de creativitat a Rússia. Va actuar en El Portal Theatre a North Hollywood en l’aclamada premiere de la Costa Oest de màgia simpàtica de Lanford Wilson. Els seus articles sobre la veu es publiquen en línia per a la comunitat d’actors a Los Angeles.
Ilse Pfeifer
Ilse Pfeifer és Master Teacher en tècnica Fitzmaurice VoiceworkÒ, artista, ballarina i professora de veu. Ha treballat com a docent en les següents escoles i universitats: Atlantic Acting School, NYU, HB Studio, Hagen Core Training Program, Studio Conservatory i Actors Center a NYC. Ha estat artista i professora convidada a Eastern Connecticut State University, a l’ Actors Movement Studio i a Fordham University. Ha imptartit classes de dansa i moviment a Alemanya a l’Escola d’Arts Escèniques de Berlin i a la Freie Universität. Ha cursat seminaris de veu i moviment adreçats a cantants al Sing und Musikschule der Stadt Memmingen a Alemanya. Ilse és docent en el Fitzmaurice VoiceworkÒCertification Program i actualment treballa i imparteix classes a Nova York.
Darrerament ha treballat amb l’actriu i cantant Alicia Hall Moran en l’espectacle Porgy and Bess.
Ilse ha cantat amb els músics George Schuller, Joe Fonda i Carlo Morena en el CD » Step In » . Altres col·laboracions han estat amb l’artista radiofònic Gregory Whitehead a “Nothing but Fog”, amb el cineasta Glenn Holsten a “Love Park” o amb els coreògrafs Kevin O’Day i George Evelyn.
Ilse creà, coreografià, dirigí i produí “I gaze at the prairie and see things”, i treballà amb els ballarins de Companyia Rennie Harris Pure Movement i amb la Companyia de ballet de Pennsylvania creà » Mix».
Utilitza en les seves sessions el Reiki, el treball energètic del cos i el Shiatsu. Com a ballarina, sosté un Diploma de Postgrau de la Royal Academy of Dancing de Londres i de l’ Imperial Society of Teachers of Dancing, de Londres.
Anna Estrada Verdaguer
Directora Pedagògica de l’ESAD, Institut del Teatre de Barcelona.
Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona.
MA en Teatre Clàssic, London Academy of Music and Dramatic Art, (LAMDA) Londres.
Professora Associada Fitzmaurice, L.A 2010
Directora de la Companyia La Pell: www.lapell.org
Anna Estrada és actriu, directora y docent. Ha treballat com actriu amb Irene Pappas a Medea en el Festival Grec de Barcelona, va ser dirigida per Pavel Khomsky, director de la Companyia del Teatro Mossovet, en el paper principal femení en La Guardia Blanca. Ha interpretat la Lavinia a El dol escau a Electra en el Teatre Lliure, i ha treballat amb Calixto Bieito, Jordi Mesalles o Glòria Baleñá entre d’altres. Com a Directora professional va obrir la temporada de la Sala Beckett de Barcelona amb El Conte d’Hivern de Shakespeare; va guanyar un premi d’ Escenificació del Institut del Teatre per Perchance to Dream, una peça que es va estrenar en el Festival Shakespeare de Santa Susanna.
L’Anna és fundadora, actriu y directora artística de La Pell (2010), una companyia de teatre d’Investigació de les Arts Escèniques. La Pell ha presentat ponències i workshops en el Congrés organitzat per VASTA “Muchas Lenguas, Una Voz” a Mèxic a l’Agosto del 2010; en la Conferència Internacional: “Performing Arts Today” a Àustria el Desembre de 2010; en la “Primera Conferencia Internacional sobre FitzmauriceVoicework ®” a Barcelona el Juliol de 2011 i a “Freedom and Focus International Conference” a Vancouver el Juliol de 2012. La Pell ha presentat el seu primer espectacle amb co-producció amb Vània; Llàstima que sigui una puta! de John Ford en el Teatre Akadèmia de Barcelona durant el Setembre de 2012.
Informació pràctica:
Què portar i preparar-se pel taller?
Utilitza roba còmoda. Portar una estora de ioga , zafu o un coixí i una tovallola. Aigua i un quadern de notes, si desitja per prendre notes.
Tenir un tros de text o una cançó.
En cas de tenir alguna lesió o problemes físics , fer-ho saber als professors per poder oferir millor suport i ajudar a que el taller sigui una experiència agradable.
Institut del Teatre
Pça. Margarida Xirgu, s/n. 08004. Barcelona
Telèfon 93 227 39 00 ext. 915
www.institutdelteatre.cat
Jove Espectacle Portal dels espectacles per a infants i joves a Catalunya
