Bases del teatre de l’oprimit, per a majors de 17 anys a l’Aula de Teatre – Matrícules obertes

Teatre de l'oprimit

Monogràfics d’estiu de l’Aula de Teatre

Bases del teatre de l’oprimit, amb Jordi Forcadas del Forn de Teatre Pa’tothom

Per a majors de 17 anys

Del 17 al 19 de juliol
Divendres i dissabte de 10 a 14 h i de 16 a 20 h. Diumenge de 10 a 14 h.

Monogràfic per descobrir l’enfocament ideològic i tècnic del Teatre de l’oprimit tot creant un model de teatre fòrum, i per dotar-se d’eines d’anàlisi i intervenció per treballar diferents tipologies de grups.

Objectius del curs: Introduir les bases del Teatre de l’oprimit i les bases per la creació d’un teatre fòrum explorant la dramatúrgia d’aquest teatre i els seus conceptes clau.

Jordi Forcadas és el pioner en l’àmbit nacional a l’hora d’implementar el teatre com a eina d’intervenció social a través del desenvolupament i renovació de la tendència teatral contemporània del Teatre de l’oprimit (A. Boal). S’ha convertit en un referent en diversos àmbits, amb la feina orientada a motivar l’acció cap a la cerca de possibles alternatives. A través de la seva llarga trajectòria ha obert una nova via (amb el teatre fòrum) de participació ciutadana i reivindicativa de l’exercici dels Drets Humans, la visualització de col·lectius i l’apoderament. El seu projecte ha permès dotar de recursos els ciutadans perquè puguin donar a conèixer les seves inquietuds i denúncies.

Fundador del Forn de Teatre Pa’tothom l’any 2000, a més de professor Jordi Forcadas també és el director artístic i coordinador d’aquest pla d’estudis. Realitza un treball amb diversitat funcional, amb addictes a les drogues, presos, dones, joves i altres col·lectius. Treballa amb temes de gènere, joventut i racisme i afectats per la hipoteca, entre altres. Porta a terme nombrosos projectes socials amb l’entitat i fora d’aquesta, a instituts, barris i centres juvenils. Es va graduar a l’Institut de Teatre de Barcelona en direcció escènica.

El Forn de Teatre Pa’tothom és una entitat especialitzada en teatre de l’oprimit. Desenvolupa diferents projectes en la lluita per l’eradicació de pràctiques que generen exclusió social, per la defensa dels Drets Humans i en la cerca de models socials alternatius. També ha desenvolupat la seva escola amb línies pedagògiques pròpies.

Inscripcions
Del 4 de maig al 13 de juny, a l’Aula de Teatre.
De dilluns a divendres, de 6 a 9 del vespre
Per formalitzar la inscripció cal dur: fotocòpia del DNI de l’alumne, fotocòpia del DNI del tutor legal i fotocòpia del document acreditatiu del compte bancari.

L’Aula de Teatre té un sistema de bonificacions adreçades a famílies nombroses, titulars del carnet blau, persones amb una discapacitat igual o superior al 33%, persones en situació familiar o entorn desfavorable i persones en atur. Podeu consultar la instància per sol·licitar els descomptes.

Aula de Teatre
c. de Juan Meléndez Valdés, 2
08302 Mataró
tel. 937 570 873
aulateatre@ajmataro.cat

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*