Zirocco, un espectacle per a adolescents

Darrerespectacle de la companyia Cascai Teatre, estrenatel 27 de novembre 2010 dins elFestival Temporada Alta.

Actualment Zirocco ha recorregut festival com Les Estivales dePerpinyà, Festival de Teatro Contemporaneo d’Alcant, Festival Cos de Reus, LaMostra d’Igualada, Fira Tàrrega i Fira del Circ de la Bisbal. També ha fettemporada a Saragossa al Teatre del Mercado i actualment esta girant perEspanya i Catalunya.
També ha participat arreu de tot el territori en diverses campanyes deteatre per a adolescents, ja que per l’estructura i continguts de l’espectacleés molt adient per a públic de joves, a partir de 12 anys. Aquestes funcionsespecials també es complementen amb un taller d’humor gestual que Marcel Tomàsimparteix uns dies abans de la funció als instituts que ho desitgin.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Hl8ZE_L37bM]
L’ESPECTACLE.
El Siroccoés un vent d’origen africà amb influència en tota la zona mediterrània, queprovoca canvis d’humor i rampells inesperats.
Ziroccoen conté l’esperit i és el darrer espectacle en solitari de Marcel Tomàs (CiaCascai), un dels millors clowns del país.
Tomàs esmultiplica per representar tots els protagonistes d’un seguit d’històries breusen què l’humor és el principal ingredient. Una aparició divina, un personatgesubmergit en una festa com un cos estrany, o un concert de rock són situacionsque es succeeixen a  una velocitat devertigen, dibuixats pel gest precís d’aquest creador singular, que repinfluències de clàssics del gènere com Johnny Melvin, Rowann Atkinson, JaquesTati, Michael Crawford o Jerome Deschamps.
Cascaireivindica la figura del pallasso modern, que ha perdut el nas vermell, ques’ha humanitzat, ésser imperfecte i entranyable que lluita incansablement perser millor persona, però ha nascut per ser un perdedor, un antiheroi pernaturalesa.
Zirocco ha guanyat el premi al MILLOR ESPECTACLE 2010 del CIRCUIT CAFÈ TEATRE A VALÈNCIA, i el PREMI ESPECIAL DEL JURAT a ESPECTACLE MÉS ORIGINAL. Ha obtingut el segon lloc del premi del públic COUP DE FOUDRE de les Estivales de Perpignan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*