Cia Passabarret coordina més de 300 actuacions de circ i pallassos « El Vallenc

1 juliol 2013 13:19 ElVallenc.cat

Cia Passabarret coordina més de 300 actuacions de circ i pallassos
Els responsables de la programació asseguren que el fet de passar la gorra “és un exercici sa i un repte artístic”. De fet, aquesta iniciativa arriba en un moment que algunes sales de teatre catalanes ja estan aplicant el mètode de pagament PAS (Pay After Show), en què és el públic el que posa el preu a la funció que veu i paga tot sortint del teatre. “Hem optat per posar-hi un preu perquè la gent valori la feina de l’artista”, explica David Sancho, membre de Cia. Passabarret: “Vivim en un país on sembla que tothom qui fa una feina al carrer i vol cobrar-la estigui demanant almoina, i no és així. Els espectacles es faran al carrer, però igualment demanem que es pagui una entrada fictícia mínima, sense forçar ningú, això sí. A molt punts d’Europa i Llatinoamèrica ja fa anys que es treballa d’aquesta manera i els resultats són sorprenents”, afegeix. El més significatiu del ‘Salou Art Street’ és la total legalitat d’aquesta nova manera d’actuar: “Des de la nostra empresa, treballem amb molta il·lusió per dignificar el sector i que el circ i els pallassos deixin de ser el germà petit de les arts escèniques, per això estem molt contents amb el fet que Salou hagi apostat per aquest format”, comenta Sancho.La iniciativa ja ha tingut molt bona resposta entre els professionals. A més d’alguns artistes locals, hi participaran propostes vingudes de Barcelona, Galícia, Madrid,Veneçuela, Màlaga o València. Els artistes faran actuacions puntuals o cicles rotatius de quinze dies. Cal destacar la presència d’artistes professionals de la gorra, com Mike Dosperillas, Wilbur, El Capitán Maravilla, Judita o Kiki Ray, entre d’altres.

Pel que fa al format de les actuacions, no s’oferiran espectacles de llarga durada o espectacles que estiguin actualment al circuit comercial. “Tot i que un artista pugui oferir espectacles amb bons acabats i de gran nivell, quan es treballa al carrer i a la
gorra, tot canvia”, explica Sancho, “i cada posada en escena es converteix en una acció divertida d’exhibició d’habilitats i humor, en què la improvisació i la gràcia personal de cada artista fa la resta. No creiem que aquests espectacles a la gorra hagin de substituir per res del món la presència d’espectacles de petit, mitjà o gran format de circ i clown. Les bases, la durada, el funcionament i la posada en escena és totalment diferent en aquest cas”. Generalment, cada espectacle comença amb una convocatòria de públic, creant una rotllana al costat de l’espai escènic, i la durada total no sol superar els vint o trenta minuts.

Una aposta diferent
La regidora de Cultura de l’Ajuntament de Salou, María José Rodríguez, ha explicat que “és una aposta diferent que apropa l’art més espontani i experimental als ciutadans, fent-los en gran mesura protagonistes de cada història” i ha afegit que “Salou continua tenint una voluntat d’innovació que dinamitzi els espais de la nostra ciutat”. Els espais d’actuació estaran emmarcats dins del passeig Jaume I, incloent el carrer Colom, la Font Lluminosa, al costat del monument a Jaume I, l’espigó del Moll i la plaça Venus.

En total s’oferiran 324 actuacions. És el primer cop que Passabarret planteja una producció d’aquest tipus, si bé és cert que treballen altres projectes artístics que inclouen programacions àmplies a Tarragona, el Prat de Llobregat o Valls. Des d’actuacions a la seva pròpia carpa de circ a l’organització i gestió de festivals i programacions completes. “El sector turístic és interessant, i creiem que aquesta iniciativa serà molt bona, tant per al públic, com per als artistes, com per al municipi de Salou”, expliquen des de Passabarret: “Volem avaluar com funciona i veure si aquest format és l’apropiat, tot i que l’experiència ens diu que sí”, afegeix Sancho.

Cia Passabarret coordina més de 300 actuacions de circ i pallassos « El Vallenc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*