"1714, crònica d'un setge" Prorrogada fins a l'1 de desembre al Jove Teatre Regina (Barcelona)


Fins a l’1 de desembre al Jove Teatre Regina (Barcelona)
Dijous, divendres i dissabtes a les 21:00h
Diumenges i festius a les 18:30h

Preu únic: 18 €

“1714, crònica d’un setge”

Argument

MARIA: Encara que només sigui per la feinada, hauríem de guanyar la  guerra.

La matinada de l’11 de Setembre de 1714, abans de les 4’30 h, moment d’inici de l’assalt definitiu, un grup de barcelonins, defensors de la ciutat assetjada, esperen l’atac de les tropes de Felip V que rendirà Barcelona. En aquesta llarga estona de vetlla, tindran ocasió de reviure els tràngols del llarg setge i les circumstàncies que els han abocat a aquesta situació límit. Cada personatge, procedents tots de diferents indrets i diversos àmbits socials, té la seva pròpia visió, amb unes vivències distintes, que convergeixen en un mateix punt: la defensa dels seus drets com a catalans.

QUIM: Ara tinc temps. No hi ha classes des deque van matar al catedràtic i a quasi tots els estudiants a la muralla.

Gràcies a un dietari que escriu un jove estudiant, inserides en l’acció dels personatges en aquestes darreres hores, hi trobem escenes que retrocedeixen en el temps per explicar-nos les causes que han provocat la desesperada situació de Barcelona, les raons polítiques i esdeveniments, centrades, sobretot, en la reina Anna d’Anglaterra, figura històrica que unifica en la seva veu el que, en realitat, van ser moltes veus, decisions, pactes i estratagemes.

DALMASES: … s’enfronta constantment a les nostres institucions, veu conspiracions per totes bandes i empresona aquells que se li oposen.

Crònica d'un setge

L’espectacle

IGNÀSIA: Barcelona és com una dona bonica que tothom festeja.

1714, crònica d’un setge és un musical dramàtic que gira al voltant de la caiguda de Barcelona davant les tropes borbòniques, ara fa tres-cents anys.

L’espectacle no vol ser un devessall d’informació. N’ hi ha, evidentment, sobretot de causes i efectes, però teatralitzada, resumida, continguda en les diferents escenes i números musicals.

AGNETA: L’anar i venir dels ?ls entre els meus dits em va fer sentir més forta i més valenta. Hi tenia dret, a perdre la por.

1714, crònica d’un setge és, sobretot, un espectacle que vol implicar l’espectador , arribar a ell a través de les emocions que bateguen ens els diferents personatges. Els vuit protagonistes abasten una àmplia gamma d’estament socials, des d’un oficial de casa gran, “un home honrat”, a la noia immigrant, des d’un maulet valencià, provinent de la pagesia i que seguirà lluitant contra la injustícia, fins a la dona emprenedora i avançada al seu temps, passant per un estudiant , una noia idealista i compromesa, el menestral i la padrina que sempre posa les coses a lloc. Vuit personatges que ens expliquen les seves experiències durant el setge, les seves emocions, els seus dubtes i les seves pors, que viuen la seva pròpia història dintre de la història que els hi ha tocat viure.

REINA ANNA: Els néts dels vostres néts no recordaran aquest present i seran part d’una altra nació.

DALMASES: Els néts dels nostres néts no oblidaran qui són, us ho asseguro.

Text i lletres cançons
Macià G. Olivella
Música original
Ferran González

Repartiment (en ordre alfabètic)
Mariona Campos
Agneta, Polític Utrech
Marcel Clement
Vicent, Pòpuli, Polític Utrech
Olga Fañanàs
Ignàsia, Polític Utrech
Maties Gimeno
Florenci, Dalmases, Mariscal, Missatger
Marc Miramunt
Ferran,Berwick, Polític Utrech
Esther Pérez-Ferrer
Maria, Polític Utrech
Maria Agustina Solé
Magdalena, Reina Anna
Xavier Soler
Quim, Felip V, Polític Utrech

Disseny vestuari i escena: Jose Carrasco
Escenografia: Tero Guzmán
Realització vestuari: Them

Disseny il·luminació i so: Francesc Campos
Tècnic llums: Pau Palau
Disseny gràfic: Eduard Fortuny
Coreografies: Esther Pérez
Direcció musical: Ferran González
Direcció: Maria Agustina Solé i Gerard Nicasi

Jove Teatre Regina
Carrer de Sèneca, 22
08006 Barcelona

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*