Digital Media: la propietat intel·lectual i el comportament del consumidor de música a la xarxa
El Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) del Departament de Cultura en col·laboració amb l’Associació de Productors i Editors Fonogràfics i Videogràfics de Catalunya (APECAT) i PROMUSICAE organitza les jornades Digital Media amb l’objectiu de plasmar els canvis de paradigma en els models de negoci dels sectors culturals en funció de l’economia digital, així com les novetats i possibles afectacions de la futura reforma de la Llei de propietat intel·lectual.
Adreçat a: professionals creatius i de tots els sectors culturals generadors i/o propietaris de continguts.
HORARI I ESPAI
Dimarts 21 de gener, de 9:00 h a 19:00 h.
Sala d’actes de l’Arts Santa Mònica. Rambla Santa Mònica, 7. Barcelona 08002.
9.00 a 9.20 h Inscripcions i rebuda assistents
9.20 a 9.30 h Inauguració
9.30 a 10.45 h Entrevista-diàleg sobre la reforma de la Llei de propietat intel·lectual
Principals novetats de la reforma i explicació dels seus efectes pràctics a la realitat del mercat
a) Cànon digital
b) Consum il·legal a internet
c) Transparència a les entitats de gestió
- Raquel Xalabarder, catedràtica de la UOC i membre de la Secció Primera de la Comissió de Propietat Intel·lectual del Ministeri de Cultura
- Patricia Vila, advocada especialista en propietat intel·lectual
10.45 a 12.00 h Entrevista-diàleg entorn de la legislació europea sobre propietat intel·lectual i altres aspectes d’interès pràctic en l’explotació de les obres musicals en l’entorn digital europeu
Principals novetats de treball de la comissió del Parlament Europeu i explicació dels efectes pràctics a les propostes
- Representant de la Société des Auteurs, Compositeurs et Editeurs de Musique (SACEM) (pendent de confirmació)
- Raquel Xalabarder, catedràtica de la UOC i membre de la Secció Primera de la Comissió de Propietat Intel·lectual del Ministeri de Cultura
- Antonio Guisasola, president d’AGEDI i de PROMUSICAE
12.00 a 12.15 h Pausa-cafè
12.15 a 14.15 h Gestió de drets en l’explotació digital
Perspectiva internacional (Estats Units, Europa i la resta del món)
Qui, què i com es paguen els diferents drets afectats en l’explotació digital?
Responsabilitats per impagament
Ponents:
- Clemente Sánchez, Gestió Digital de la SGAE
- John Raso, vicepresident de Client Services de Harry Fox
- Albert Torres, vice president, Espanya, Itàlia i Portugal de The Orchard
- Leo Nascimento, conseller delegat de Deezer Spain
Moderador: José Manuel González, president de Metanetwork
14.15 a 16.30 h Dinar
16.30 a 17.45 h Debat sobre el comportament del consumidor de música
Exposició de l’experiència d’Auryn i comportament del fan
Ponents:
- Andrés Ochaita, president de Tool Music
- Fèlix Buget, president de Blanco y Negro i d’APECAT
- Germán Quimasó, president de Sonde3 Producciones
Moderador: Miquel Curanta, director del TR3SC
17.45 a 19.00 h Debat sobre el comportament del consumidor de música a la xarxa
Exposició de l’experiència de BCore
Posada a disposició gratuïta del catàleg musical
Ponents:
- Jordi Llansamà, director de BCore
- Arnau Sabaté, music manager de Jaggermaister
- Helena Curto, partner de Bonatarda Publishing
- Daniel Cantó, periodista musical, responsable de contingut de l’ agència This Is Underground i director dels segells discogràfics Doble Vida Discos i Snap! Clap! Recs
Moderador: Marcos Cuevas, consultor i emprenedor cultural i tecnològic
Amb la col·laboració de:
i de PROMUSICAE