21/01 Digital Media: la propietat intel·lectual i el comportament del consumidor de música a la xarxa

Màrqueting i comunicació

Digital Media: la propietat intel·lectual i el comportament del consumidor de música a la xarxa

El Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) del Departament de Cultura en col·laboració amb l’Associació de Productors i Editors Fonogràfics i Videogràfics de Catalunya (APECAT) i PROMUSICAE organitza les jornades Digital Media amb l’objectiu de plasmar els canvis de paradigma en els models de negoci dels sectors culturals en funció de l’economia digital, així com les novetats i possibles afectacions de la futura reforma de la Llei de propietat intel·lectual.

Adreçat a: professionals creatius i de tots els sectors culturals generadors i/o propietaris de continguts.

HORARI I ESPAI
Dimarts 21 de gener, de 9:00 h a 19:00 h.

Sala d’actes de l’Arts Santa Mònica. Rambla Santa Mònica, 7. Barcelona 08002.

9.00 a 9.20 h Inscripcions i rebuda assistents

9.20 a 9.30 h Inauguració

9.30 a 10.45 h  Entrevista-diàleg sobre la reforma de la Llei de propietat intel·lectual

Principals novetats de la reforma i explicació dels seus efectes pràctics a la realitat del mercat

                                      a) Cànon digital

                                      b) Consum il·legal a internet

                                      c) Transparència a les entitats de gestió

  • Raquel Xalabarder, catedràtica de la UOC i membre de la Secció Primera de la Comissió de Propietat Intel·lectual del Ministeri de Cultura
  • Patricia Vila, advocada especialista en propietat intel·lectual

10.45 a 12.00 h  Entrevista-diàleg entorn de la legislació europea sobre propietat intel·lectual i altres aspectes d’interès pràctic en l’explotació de les obres musicals en l’entorn digital europeu

Principals novetats de treball de la comissió del Parlament Europeu i explicació dels efectes pràctics a les propostes

  • Representant de la Société des Auteurs, Compositeurs et Editeurs de Musique (SACEM) (pendent de confirmació)
  • Raquel Xalabarder, catedràtica de la UOC i membre de la Secció Primera de la Comissió de Propietat Intel·lectual del Ministeri de Cultura
  • Antonio Guisasola, president d’AGEDI i de PROMUSICAE

12.00 a 12.15 h   Pausa-cafè

12.15 a 14.15 h   Gestió de drets en l’explotació digital

Perspectiva internacional (Estats Units, Europa i la resta del món)

Qui, què i com es paguen els diferents drets afectats en l’explotació digital?

Responsabilitats per impagament

Ponents:

  • Clemente Sánchez, Gestió Digital de la SGAE
  • John Raso, vicepresident de Client Services de Harry Fox
  • Albert Torres, vice president, Espanya, Itàlia i Portugal de The Orchard  
  • Leo Nascimento, conseller delegat de Deezer Spain

Moderador: José Manuel González, president de Metanetwork

 14.15 a 16.30 h  Dinar

 16.30 a 17.45 h   Debat sobre el comportament del consumidor de música

Exposició de l’experiència d’Auryn i comportament del fan

Ponents:

  • Andrés Ochaita, president de Tool Music
  • Fèlix Buget, president de Blanco y Negro i d’APECAT
  • Germán Quimasó, president de Sonde3 Producciones

Moderador: Miquel Curanta, director del TR3SC

17.45 a 19.00 h   Debat sobre el comportament del consumidor de música a la xarxa

Exposició de l’experiència de BCore

Posada a disposició gratuïta del catàleg musical

Ponents:

  • Jordi Llansamà, director de BCore
  • Arnau Sabaté, music manager de Jaggermaister
  • Helena Curto, partner de Bonatarda Publishing
  • Daniel Cantó, periodista musical, responsable de contingut de l’ agència This Is Underground i director dels segells discogràfics Doble Vida Discos i Snap! Clap! Recs

Moderador: Marcos Cuevas, consultor i emprenedor cultural i tecnològic

 

Amb la col·laboració de:

    i  de PROMUSICAE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*