L’Associació de Companyies Professionals de Dansa de Catalunya i l’Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya organitzem un jornada que girarà entorn dels recursos socials i professionals per a ballarins i coreògrafs, i que tindrà lloc dijous 11 de desembre a la Sala Mompou de la SGAE (Passeig de Colom, 6, Barcelona) Veure mapa
ÀREA SOCIAL I ASSISTENCIAL DE LA SGAE
Aquest departament contribueix al benestar social dels socis i genera espais de desenvolupament solidari, creatiu i cultural. Els creadors culturals, a causa de la inestabilitat inherent a la seva professió i la disminució del suport de les institucions públiques al sector, són un col·lectiu especialment castigat per la crisi. Per aquest motiu, es va crear la SGAE SOLIDÀRIA, una cadena de suport entre els socis de l’entitat amb la intenció d’afavorir la relació d’ajut entre els autors que tinguin algun tipus de necessitat socioafectiva. Algunes activitats que s’ofereixen en la xarxa de voluntariat social de la SGAE són: assistència per a les gestions administratives, companyia per assistir a activitats lúdiques, visites domiciliàries, etc.
DEPARTAMENT ASSISTENCIAL DE LA FUNDACIÓ AISGE
La Fundació AISGE, creada l’any 2002, compta amb un Departament Assistencial que treballa de manera individual i personalitzada amb els seus socis (artistes i intèrprets dels mitjans audiovisuals), buscant els recursos més adients per a cada cas, tant públics com privats. La Fundació disposa d’un seguit d’ajudes pròpies, com ara d’assessorament i suport econòmic per baixes laborals o jubilacions públiques, així com altres projectes d’atenció sanitària, assessorament i ajuts per maternitat, etc.
PROGRAMES DE TRANSICIÓ PROFESSIONAL PER A BALLARINS
Hi ha països en els quals la realitat ineludible de la Transició Professional de ballarins i ballarines no s’amaga, sinó que s’aborda com una etapa més de la vida dels i de les intèrprets. A Alemanya, Corea, França, Regne Unit, Canadà, Estats Units, o Suïssa tenen Programes de Suport a la Transició Professional que presten serveis d’assessoria professional i psicològica, i suport financer directe i a la formació. L’objectiu: facilitar que els/les professionals de la dansa, al voltant de la trentena, puguin llaurar-se un futur professional dins o fora del món artístic.
PROGRAMA
09.30 – 10.00 h. REGISTRE D’INSCRIPCIONS
10.00 – 10.30 h. PRESENTACIÓ DE LA JORNADA, I DELS BALLARINS i COREÒGRAFS CONVIDATS
(Fila 0)
A càrrec dels moderadors de la jornada: Beatriu Daniel i Cèsar Compte.
10.30 – 10.45 h. ÀREA SOCIAL I ASSISTENCIAL DE LA SGAE
A càrrec d’Agnela Domínguez, Directora d’Activitats i Comunicació de la SGAE a Catalunya des de l’any 1999.
10.45 – 11.00 h. DEPARTAMENT ASSISTENCIAL DE LA FUNDACIÓ AISGE.
A càrrec de Gabriela Lucena, treballadora social de la Fundació AISGE des de l’any 2006.
11.00 – 11:15 h. PROGRAMES DE TRANSICIÓ PROFESSIONAL PER A BALLARINS
A càrrec de César Casares, Coordinador de Danza-T, Secretari d’Internacional a FAEE (Federació integrada a ConArte); expert de la Comissió Europea pel programa ESCO (European Taxonomy of Skills and Competences and Ocupations).
11:15 – 11:30 h. CAS PRÀCTIC: Elisenda Moya ens explica la seva experiència. Des del 1996 i fins al 2008 va estar treballant al Canadà com a ballarina, i precisament en aquestpaís va aconseguir un ajut del D.T.R.C. (Dancer Transition Resource Centre) que dóna suport als professionals en diferents etapes de la seva trajectòria: des de l’inici fins al final de la seva carrera.
11.30 – 12.00 h. PAUSA
12.00 – 12.15 h LECTURA DE ‘EL BALLARÍ I ELS SEUS SILENCIS, DINS I FORA DE L’ESCENA’.
A càrrec de Bàrbara Raubert, periodista.
12.15 – 12.30 h. INTERVENCIONS DELS BALLARINS I COREÒGRAFS CONVIDATS
12.30 – 14.00 h. TORN DE PREGUNTES I RESPOSTES, I DEBAT OBERT
INSCRIPCIONS A LA JORNADA
La jornada és gratuïta per als membres de l’ACPDC, l’APdC, la SGAE, L’Estruch, Generalitat de Catalunya, Ajuntament de Barcelona i INAEM.
Per a la resta de participants, l’acreditació costa 5€. L’aforament és limitat i cal inscripció prèvia. També es poden realitzar les inscripcions el mateix dia de la jornada de 9.30 a 10.00h, sempre que hi hagi places disponibles.
PER INSCRIURE’S: https://docs.google.com/forms/d/1bv5Ps8yNFnBdrtTuKzzE6aiWexyF6lIsFr93WTRlzI0/viewform