‘Balla’m un llibre’ omple de Dansa les biblioteques catalanes

'Balla'm un llibre' omple de Dansa les biblioteques catalanes

·5 biblioteques de Catalunya acolliran 5 creacions coreogràfiques basades en 5 llibres

·Dansa i literatura s’uneixen per a celebrar el Dia de Sant Jordi i el Dia Internacional de la Dansa
 
En commemoració del naixement de Jean-Georges Noverre (1727-1810), figura clau en la renovació del llenguatge coreogràfic, la UNESCO va convertir el 29 d’abril en el Dia Internacional de la Dansa (DID). Enguany l’ Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya (APdC)i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya se sumen a aquesta celebració amb la col·laboració de les biblioteques  catalanes.
 
El projecte ‘Balla’m un llibre’ vol acostar la dansa a la ciutadania en una programació especial creada al voltant de Sant Jordi i el Dia Internacional de la Dansa, i oberta a tot el públic. 5 biblioteques d’arreu de Catalunya acolliran les 5 propostes coreogràfiques inspirades en els llibres proposats pels clubs de lectura de les corresponents biblioteques.
 
Els coreògrafs i coreògrafes -escollits per convocatòria pública-, les biblioteques, i els llibres triats són:
 
Biblioteca Pública de Tarragona La dona del grill de Jordi Tiñena. (A les 20.45h).
Els grills
Coreografia: Gemma Güell
Intèrprets: Sara López, Beatriz Macías
Músiques: Diversos autors
Vestuari: Gemma Güell

Biblioteca Pública de Girona Carles RaholaDiario de Vaslav Nijinsky. (A les 19.30h).
NIJINSKY
Companyia Mad Winds Company
Coreografia: Daniel Fernández
Intèrpret: Xavi Auquer
Vestuari: Núria Milà
Veu en off: Xavi Torra/Text: Marc Villanueva.

Biblioteca Pública de LleidaDos taüts negres i dos de blancs de Pep Coll. (A les 19h)
Un instant
Nom del grup: Mou-lo
Coreografia: Mou-lo, coreògrafa Maria Mora
Intèrprets: Isaac Forns i Maria mora (dansa), Jordina Millà (música)
Vestuari: Mou-lo

Biblioteca Pública Marià Vayreda d’OlotDràcula de Bram Stocker. (A les 19h)
El viatge de Mina
Coreografia i interpretació: Esther Aumatell Ester
Música: Banda sonora de la pel·licula “Dràcula Wojciech Kilar. Cançó d’amor per un vampir, d’ Annie Lennox.  
Veus murmurant en viu: HastaLas Teatre d’Adag40
Vestuari: Esther Aumatell Ester

Biblioteca Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat El Quixot de Miguel de Cervantes. (A les 18h)
El Banquet de Don Quixot
Coreografia i interpretació: vbuit- Laura Vilar i Miquel Barcelona
Guitarra i veu: Joan Viñals
Percussió: Santi Carcasona
Vestuari: Laura Vilar i Miquel Barcelona

Les 5 creacions també es podran veure el dia 24 d’abril a les 12h a la Biblioteca Pública Marià Vayreda d’Olot en el marc de les jornades professionals del Festival Sismògraf d’Olot.

MÉS INFORMACIÓ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*