Deltebre Dansa supera expectatives

El 7 d emaig, a les 16 h (hora local de Barcelona), el Festival Internacional Deltebre Dansa va obrir el període de preinscripcions per als tallers professionals. Moment molt esperat per tots els ballarins, ballarines i artistes de circ contemporani d’arreu del món, que desitgen venir a Deltebre durant el mes de juliol per viure aquesta experiència tan intensa.

Tots els anys, hi ha una gran expectativa vers aquest moment, que se senyala al calendari i que tothom en aquest àmbit té present. Si bé és cert que en cada edició se supera la xifra de preinscrits, aquest any ha estat el súmmum. En només 4 minuts ja hi havia 140 persones preinscrites, completant els 150 a les 16.07 h. En finalitzar el dia 7 de maig, ja n’hi havia més de 300 preinscripcions.

Per tal de poder acollir còmodament a tots i cadascun dels participants, el Festival Internacional Deltebre Dansa, limita l’aforament a 150 places (75 dones i 75 homes). El Festival mira d’establir un perfecte equilibri entre les disciplines dels participants. Per aquest motiu, es creen quatre grups proporcionals pel que fa al nombre d’admesos: homes ballarins, dones ballarines, homes artistes de circ i dones artistes de circ. Tots els participants han de ser majors d’edat i han de tenir un mínim d’experiència en el sector de les Arts Escèniques.

Aquesta composició artística i humana dels participants, els dota d’uns matisos que enriqueixen la seva dinàmica de grup i que perfila l’univers tan específic que proposa Deltebre Dansa. Una dinàmica de grup que encara s’enriqueix més gràcies a les experiències personals i professionals que cadascun dels 150 participants porta des dels seus països. Des del Canadà fins a la Xina, passant pels Estats Units, Brasil, Suïssa, Etiòpia, Índia o Rússia, entre molts d’altres i fins a arribar a un total de 52 nacionalitats diferents, com va ser el cas de l’edició 2014. El Festival Deltebre Dansa és projecció internacional i interacció cultural, que durant 15 dies converteix Deltebre en la capital internacional de la Dansa i el Circ Contemporani.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*