09.07.2015 / SEMINARIS:
Caixa d’eines digitals. Comunica’t amb el teu públic.
La revolució tecnològica dels darrers anys ha comportat un canvi profund en qualsevol relació que s’estableixi entre una empresa, sigui del sector que sigui, i el seu client. El món digital és un aliat potent per establir nous nivells de comunicació. No obstant això, davant la immensitat del mercat, és molt important conèixer el sector en què som, en aquest cas, la cultura, qui és el nostre usuari i quines són les eines digitals que ens permeten interactuar amb aquest usuari, en clau d’utilitat i d’èxit.
Aquesta sessió mostrarà com el procés digital modifica substancialment els processos de creació, producció i difusió cultural, així com de quines eines digitals es pot beneficiar qualsevol disciplina de l’àmbit cultural per aconseguir una bona comunicació amb el públic.
Objectius: per una banda, fer palès el canvi de paradigma pel que fa al nou rol del públic, present en la creació, la producció i la distribució de productes culturals i, per l’altra, posar al dia les empreses, els equipaments, els festivals i les institucions culturals de les eines digitals que poden utilitzar per fidelitzar el públic i captar-ne de nou.
Sessió adreçada a responsables del màrqueting i la comunicació de les empreses, els equipaments, els festivals i les institucions culturals de tots els àmbits (arts escèniques, música, editorial, arts visuals, audiovisuals i vídeojocs).
HORARI i ESPAI
Dijous 9 de juliol, de 09:30h a 15:00 h.
Museu d’Història de Catalunya. Auditori. 4a planta. Pl. de Pau Vila, 3 (Palau de Mar). Barcelona 08003.
09.30h – 09.45h. Registre inscripcions.
09.45h – 10.00h. Oberturta de la sessió a càrrec de Jordi Sellas, director general de Creació i Empreses Culturals..
10.00h – 11:00h. “La gestió del canvi”, a càrrec de Genís Roca.
|
Fundador de RocaSalvatella, empresa de serveis focalitzada en el desenvolupament de negoci i cultura a les organitzacions a partir de les oportunitats que ofereixen les xarxes i la digitalització.
|
11.00h – 12.00 h. “Com fer la nostra comunicació memorable a través de la tecnologia”, a càrrec d’Àlex Bartumeus.
![]() |
Economista involucrat en projectes digitals dels dels anys 90, actualment és Chief Digital Officer a McCann Worldgroup a Barcelona, i també desenvolupa les funcions de director del Consumer Lab, un departament d’R+D+I sobre tecnologies al servei del grup.
|
12.00h -1 2.20h. Descans
12.30h – 14.00h. Presentació, en format de pitching, de cinc projectes de l’entorn digital.
Moderadores: Silvia Duran, coordinadora de l’Àrea de Públics i Marisol López, directora de l’Àrea Digital de l’ICEC.
![]() |
Street2lab Amb Captoorama creen la primera línia de tatuatges connectats que reinventa la comunicació entre la marca i l’usuari i aporta un valor afegit al visitant a través d’una experiència interactiva sorprenent. Noèlia Asensi. Arquitecta especialitzada en art, disseny i espai públic. Fundadora d’En Públic, estudi de disseny enfocat a accions a l’espai públic, i d’Stree2lab, laboratori de documentació i mapeig d’art urbà. |
![]() |
Social Beyond Social And Beyond ofereix eines de màrqueting eficaces per aconseguir la implicació dels visitants a través de la connectivitat dels telèfons intel·ligents (smartphones) i les tecnologies wifi. Jordi Vallejo. CEO emprenedor i cofundador de Social and Beyond. Assessor sènior de tecnologia per a empreses de venture capital i empreses de tecnologia per a la presa de decisions estratègiques. Va fundar una de les primeres empreses de VoIP TI a Taiwan fa 15 anys i una altra a Espanya (Coolnection i TelSIP, respectivament). |
![]() |
Emotions Ar Plataforma cloud de continguts audiovisuals per ser emesos en realitat augmentada Carles Montanyà. COO y co-founder de emotionsAR. Economista y MME por ODESA. |
|
Jocs al segon La ludificació permet que diferents experiències que no són jocs siguin viscudes amb la mateixa intensitat i motivació que els jocs. Oriol Ripoll. Especialista en jocs. Actualment és creatiu a Jocs al segon, una consultora dedicada a projectes culturals, educatius i de comunicació a través del joc. Professor de creació de jocs a Enti, el grau de Videojocs de la UB. |
|
Innovae Augmented Reality Consultora especialitzada en la tecnologia de realitat augmentada i les aplicacions mòbils amb més de 100 projectes de realitat augmentada realitzats de manera transversal en tot tipus de sectors i de clients. Xavier Riba. Dissenyador gràfic especialitzat en el camp de la multimèdia i les tecnologies interactives, és CMO d’Innovae Augmented Reality i professor en diferents centres (CETT, IL3/UB i ESCODI). |
14.00h – 15.00h. Espai de networking entre els conferenciants, els projectes presentats i el assistents a la sessió.
Caixa d’eines digitals. Comunica’t amb el teu públic 9/7/15.