Jornada de Màrqueting Cultural II Canvi de mentalitat, parlem amb el públic des de l’inici

29.10.2015 / JORNADA:

Jornada de Màrqueting Cultural II 

Canvi de mentalitat, parlem amb el públic des de l’inici

Atès l’interès del sector per comprendre la relació del públic amb els projectes culturals dels àmbits de les arts escèniques, la música i les arts visuals, des del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE), a proposta de l’Àrea de Públics i amb la col·laboració de la consultora Asimétrica, us proposem una segona jornada en què es donaran a conèixer les darreres tendències en màrqueting aplicat a les arts i ens endinsarem en les pràctiques més innovadores del desenvolupament d’audiències.

La primera Jornada de Màrqueting Culturaltitulada Conèixer l’usuari i connectar amb la comunitat”, duta a terme l’octubre de 2014, va esdevenir una oportunitat per als més de 200 professionals dels diferents sectors de la cultura i la creació que van assistir a les ponències sobre les noves tendències en màrqueting cultural i tractament de les audiències, de la mà d’experts internacionals de primer ordre.

 

En aquesta segona edició, plantejarem el debat sobre la sostenibilitat de l’activitat cultural i artística, més enllà dels models de negoci. Posarem sobre la taula la necessitat d’un canvi autèntic de mentalitat de les organitzacions culturals en la seva manera de funcionar internament i en la seva relació amb els artistes i el públic. De nou, la sessió serà a càrrec de professionals i investigadors internacionals que han provocat canvis de mentalitat importants en les organitzacions i els projectes culturals en què treballen o han treballat.

Objectius de la jornada:

  • Fomentar el desenvolupament artístic i el desenvolupament d’audiències.
  • Estimular els processos de codecisió.
  • Comprendre què passa amb el públic que va a les propostes culturals i també amb el que no hi va.
  • Definir amb claredat cap on volen anar les empreses i les organitzacions culturals: quina és la seva importància per a la vida de la comunitat, qui són els membres de la comunitat i quina és la seva funció. 

Destinataris

Professionals de la cultura i, més específicament, de l’àmbit de les arts escèniques, la música i les arts visuals que estiguin interessats a millorar la relació que mantenen amb el seu públic actual i potencial. Col·lectius com ara gestors culturals, responsables de màrqueting o comunicació, o públics d’empreses, equipaments, festivals i institucions culturals, així com artistes de qualsevol dels àmbits esmentats.

HORARI I ESPAI

Dijous 29 d’octubre,  de 9:15h-14:30 h.

Auditori de la Facultat de Comunicació Blanquerna. Valldonzella, 12. Barcelona 08001.

 

 09.15 – 09.30 h.
REGISTRE D’INSCRIPCIONS

09.30 – 09.45 h.
PRESENTACIÓ INSTITUCIONAL a càrrec de Jordi Sellas, director general de Creació i Empreses Culturals.

09.45 – 10.45 h.

INVOLUCRAR NOUS PÚBLICS A LA TATE BRITAIN

A càrrec d’Abi Laughton, cap de Màrqueting de la Tate Britain

Des del maig del 2015, Abi Laughton és la cap de Màrqueting de la Tate Britain. És responsable de gestionar la marca Tate Britain i de dissenyar estratègies de màrqueting per a totes les exposicions, amb l’objectiu de ser rellevant per al públic d’avui, a més d’atraure i d’implicar nous visitants. En la seva etapa anterior, dins la mateixa Tate, havia estat directora de Màrqueting i Comunicació del programa de socis del museu, el Tate Members.

10.45 – 11.45 h.

ESTRATÈGIA DE PRODUCTE DE L’ORQUESTRA I COR NACIONALS D’ESPANYA

A càrrec de Félix Alcaraz, director artístic i tècnic de l’Orquestra i Cor Nacionals d’Espanya.

Félix Alcaraz és director tècnic de l’Orquestra i Cor Nacionals d’Espanya des del 2012. Anteriorment va ser director gerent de l’Auditori Miguel Delibes de Valladolid i gerent de l’Orquestra Simfònica de Castella i Lleó, càrrecs que va exercir simultàniament durant tres anys. Ha estat director gerent durant sis anys del Festival Internacional de Música de Sitges i ha col·laborat en l’elaboració de diversos plans estratègics, com el de l’Auditori de Barcelona 2006-2010.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*