FUNDACIÓ XARXA VA PRESENTAR LA NOVA ETAPA DE “BUTAKA” A LA MOSTRA D’IGUALADA
“Butaka” recupera l’esperit del projecte que va néixer fa 14 anys i es va presentar com un nou circuit d’arts escèniques per a públic jove.
La Fundació Xarxa ha participat en la darrera Mostra d’Igualada amb presència tant a la Llotja com a l’espai Aniversari i la Jornada de professionals
Fundació Xarxa ha tornat enguany a la Mostra d’Igualada amb més presència que mai: des de la Llotja fins a l’espai d’Aniversari, passant per la Jornada de professionals del dijous 30 de març, la Fundació ha tingut una presència que no se li coneixia des de fa anys.
Aquesta edició de la Mostra d’Igualada ha significat també un nou punt de partida per la Fundació, que encara una nova etapa de la mà de “Butaka”. La nova etapa d’aquest circuit, que en els darrers anys s’havia estancat, es presentà el dijous 30 de març a la Jornada de professionals que organitza la Mostra d’Igualada.
A més de l’estand 10 de La Llotja, espai reservat per presentar la feina i l’envergadura de l’entitat als assistents, la Fundació també tingué presència a l’espai Aniversari, una zona de reconeixement públic per aquelles companyies, entitats i diferents professionals que compleixen una xifra significativa.
Enguany, la Fundació Xarxa aprofitarà l’espai per reconèixer a les 9 localitats que celebren anys múltiples de 5. Aquests grups locals són: Terrassa, que festejarà enguany els seus 45 anys; Manresa, Igualada i Badalona amb 40 anys; Cerdanyola del Vallès i Sant Feliu de Llobregat celebren els 35 anys; Cervera i Olesa de Montserrat, que compleixen 30 anys; i Abrera que celebra els 20 anys.
BUTAKA TEATRE JOVE
Butaka recupera el projecte nascut l’any 2003.
Aquesta nova etapa es centrarà en un portal web que satisfarà l’oferta teatral dels joves del territori català. És una proposta cultural en què els Joves no són només espectadors, sinó també veritables protagonistes de les seves activitats culturals. Projectes i propostes culturals que contribueixin a integrar a la vida diària un major nombre de persones.
El portal butakateatrejove.net serà la cara visible del projecte i l’ eina de comunicació participativa i informativa que farà de punt de trobada actiu. Recollirà les aportacions de les parts interessades en el teatre per joves, un circuit d’arts escèniques per a públic jove, amb als Joves com a promotors de la pròpia activitat, dotant-los de capacitat de gestió i organització per poder liderar l’establiment d’una programació de lleure cultural feta per i per a ells. A Butaka, el Jove n’és el protagonista.
IMPACTE INFORMATIU DE LA PROPOSTA
Aquí teniu alguns mitjans de comunicació que han recollit aquesta notícia:
Xarxa presenta a La Mostra d’Igualada una ‘Butaka’ per potenciar el teatre juvenil
FUNDACIÓ XARXA
La Fundació Xarxa és una fundació privada catalana creada el 1995 i es fonamenta en els Grups Locals, que es constitueixen a cada localitat per a programar una temporada regular d’arts escèniques destinada als nens i nenes. Aquests Grups Locals no treballen mai aïllats, sinó que com a patrons de la Fundació, tenen l’oportunitat de trobar-se per intercanviar informacions, experiències i ajudar-se en la solució de problemes comuns. A més a més, els grups compten amb el suport administratiu i de gestió que ofereix l’oficina central.Actualment la Fundació Xarxa està composta per 64 Grups Locals actius repartits a 24 comarques que integren l’entitat i segueixen treballant amb el mateix objectiu: mantenir el compromís amb la llengua, la societat i la cultura a través de les arts escèniques per a públic infantil, juvenil i familiar.
MÉS INFORMACIÓ
Telf: 937 332 732
Web: www.fundacioxarxa.cat
Twitter: @fundacioxarxa
Facebook: Butaka Teatre Jove