Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Ciència Melquíades
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: “La nostra parcel·la” de Lara Díez Quintanilla

24 de gener de 2021 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el 23 de gener de 2021 de forma telemàtica.

SINOPSI

Dues desconegudes són de sobte en un lloc tancat, sense saber com hi han arribat, què hi han vingut a fer ni com en sortiran. Torna la distopia còmica de la dramaturga Lara Díez Quintanilla, més vigent que mai en la ‘nova normalitat’.

Què hi fem aquí, què ens hi ha portat, quan en podrem sortir i com? Són preguntes per fer-se en un univers distòpic que ens limita i ens configura. Són les preguntes que es plantegen les dues protagonistes que busquen i rebusquen el sentit de la seva  xistència… El trobaran en la fe? En la política? En la ciència? En la raó? En el passat? En el present? En la cultura? Quan? I per quant de temps?

PROGRAMA DE MÀ     –    DOSSIER DE L’ESPECTACLE

FITXA ARTÍSTICA

TEXT I DIRECCIÓ
Lara Díez Quintanilla

INTÈRPRETS
Judit Farrés i Marta Marco

ESPAI ESCÈNIC I IL·LUMINACIÓ
Cube.bz
VESTUARI
Catou Verdier
ESPAI SONOR
Judit Farrés i Efrén Bellostes
MOVIMENT I COREOGRAFIA
Fàtima Campos

AJUDANT DE DIRECCIÓ
Ramon Bonvehí
PRODUCCIÓ
Teatre Lliure
IDIOMA
Català
RECOMANAT PEL PROGRAMA EDUCATIU
DURADA
1 h 15’

La complicada situació del Covid en les dates en què aquesta obra va estrenar-se i representar-se (amb alguna interrupció) va motivar que em perdés una obra (i per això la visió en remot) de la Lara Díez Quintanilla, una autora i director (i actriu, no ens oblidem) de qui segueixo els passos, i que considero posseïdora d’un gran talent per a totes tres coses. Normalment, ha destacat en textos plens d’ironia, o que parlen de les relacions sentimentals, o textos de teatre breu (el Microteatre, per al qual té la mà trencada) o tot alhora. Sense anar més lluny, fa poc va presentar un text que va quedar a molt poc de guanyar el Torneig de Dramatúrgia Contemporània del Temporada Alta 2020.

Aquí, emparada per l’aparell de producció del Teatre Lliure, ens ha presentat una reflexió molt més ‘seriosa’ sobre l’existència i els individus, amb les armes d’un text i direcció propis, un espai d’una gran sobrietat, una il·luminació força innovadora (no puc deixar-me de treure’m el barret davant una graella de llums al sostre, que va donar lloc a ambientacions molt inspirades), i el concurs de dues excel·lents actrius, com són la Marta Marco i la Judit Farrés.

Un quadrilàter de sorra i dues persones que hi apareixen i no saben com ni perquè. Comencen a fer-se preguntes, la més important de les quals és: quan trigarem a sortir? Hi ha algú allà afora? Hem comès algun error imperdonable i això és el càstig? I el que sobra és el temps, acompanyat de l’absoluta pèrdua de les necessitats físiques més elementals, com ara el menjar, evacuar, fred, son…

Tot avança i com que temps i res per a fer, solen ser iguals a pensar i pensar (i potser massa) ens trobarem amb un seguit de situacions d’una gran dualitat: fugir de les convencions de la societat d’on han sortit involuntàriament, reconstruir mites, normes i creences per a sentir-se més segures i emparades, la confrontació o l’atracció salvatge entre elles, cridar els qui (potser) són fora i després negar-ho tot… Fins i tot els canvis sobtats d’alguna d’elles, la dominació i submissió com a acte de supervivència enmig de la bogeria… i alhora tot traslladable a situacions reals de la nostra vida, o que hem observat en el nostre dia a dia.

Reflexions molt profundes de l’ésser humà, servides fredes, en absència d’un autèntic argument que ens introdueixi a elles mitjançant situacions recognoscibles. Una mica cru, i una mica subjugador, comprimit en poc més d’una hora.

Comparable a un ‘Tot esperant Godot’ i impregnat d’un existencialisme dramàtic, no sempre ben resolt en els temps i les expressions del cos de les actrius.

Està clar que és un gran repte, unes reflexions (en aquest cas, un veritable mirall) molt valuoses sobre els nostres dimonis i déus, però com dic, sense un argument mínimament conductor, es fan difícils d’anar assimilant mentre veiem l’obra, i encara més difícils de recordar quan sortim de la sala. I és una llàstima, perquè talent no li falta a cap de les intervinents, actrius, directora i autora, per a fer un text que ens ‘portés a l’hort’ amb més gràcia, sobretot per sortir de la sala amb una valuosa vivència a les butxaques.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Planetari i tallers d’astronomia, per a festes i programacions familiars
  • Curs 2023-24 – Espectacles i Tallers per a Secundària
  • Curs 2023-24 – Espectacles i Tallers per a Escola Bressol i Parvulari
  • Curs 2023-24 – Espectacles i Tallers per a Ed. Infantil i Primària
  • Crítiques: ‘Família (im)possible’ Sala Flyhard, dirigida per Carol López

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Àrees - Ciències, Públic familiar

Planetari i tallers d’astronomia, per a festes i programacions familiars

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Dansa, Àrees - Espectacles, Àrees - Titelles, Cicles - Batxillerat/Cicles Formatius, Cicles - ESO 1r. Cicle, Cicles - ESO 2n. Cicle

Curs 2023-24 – Espectacles i Tallers per a Secundària

Àrees - Anglès, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Espectacles, Àrees - Música, Àrees - Titelles, Cicles - Educació Infantil (1-3), Cicles - Educació Infantil (3-5)

Curs 2023-24 – Espectacles i Tallers per a Escola Bressol i Parvulari

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Contaciència, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Educació Emocional, Àrees - Espectacles, Àrees - Música, Àrees - Titelles, Cicles - Cicle Inicial de Primària, Cicles - Cicle Mitjà de Primària, Cicles - Cicle Superior de Primària, Cicles - Educació Infantil (3-5)

Curs 2023-24 – Espectacles i Tallers per a Ed. Infantil i Primària

Crítiques

Crítiques: ‘Família (im)possible’ Sala Flyhard, dirigida per Carol López

Crítiques

Crítiques: ‘¡Que salga Aristófanes!’ dels Joglars

Crítiques

Crítiques: ‘La mort i la donzella’ al Teatre del Raval

Crítiques

Crítica: “Les ales de la Carlota” Companyia de teatre Anna Roca

Crítiques

Crítiques: “La casa més petita” de la Cia. Campi Qui Pugui

Crítiques

Crítica: “N’importe quoi” de la Cia. Leandre Clown

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Activitum.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

 

Loading Comments...