Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Ciència Melquíades
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: “De què parlem, mentre no parlem d’aquesta merda?” de La Calòrica

4 de maig de 2021 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el divendres, 30 d’abril al Teatre de Salt

De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda és una auca ecologista, una cursa desesperada entre escales i replans, una comunitat enfrontada al terrible repte d’organitzar-se abans que l’aigua els arribi al coll.

Alguna cosa fa pudor de podrit. No podem seguir negant l’evidència. Mentre nosaltres continuem aquí parlant de les nostres cabòries, la taca d’humitat s’estén, les canonades s’embossen, les parets s’esquerden… Reconèixer el problema és – ja ho diuen – el primer pas per solucionar-lo. Però estem realment disposats a fer el segon pas?

FITXA ARTÍSTICA

Autoria La Calòrica

Direcció Israel Solà

Text Joan Yago

Amb   Xavi Francès, Aitor Galisteo-Rocher, Esther López, Mònica López, Marc Rius i Júlia Truyol

Escenografia i vestuari Albert Pascual

Il·luminació Raimon Rius

Vídeo Aharón Sánchez

Caracterització Anna Rosillo

Espai sonor Guillem Rodríguez

Ajudanta de direcció Marta Aran

Ajudanta d’escenografia Joana Martí

Ajudanta de vestuari Carlota Ricart

Construcció escenografia PASCUALIN ESTRUCTURES STAGE TECNOLOGIES, SL

Confecció vestuari Goretti Puente

Ajudant de moviment Davo Marin

Construcció màscara (gamba) Carles Piera

Pròtesis David Chapanoff

Producció Teatre Nacional de Catalunya

Agraïments

Baxi
Gerard Adrover (assessorament en rus)
Fundació Damm

Hi ha moltes maneres de parlar del problema del canvi climàtic, una d’elles és una obra teatral, realista, fictícia, documental, sarcàstica… o ves a saber!

La Calòrica ha triat un fil conductor que no té res a veure (o si?) amb el tema, il·lustrant-nos amb un episodi que els va passar mentre es preparaven per a produir i assajar, precisament, aquesta mateixa obra… si m’hi paro a pensar, un bucle temporal, on anàvem a parlar d’un tema i acabem parlant de com vam treballar-hi per a parlar-ne i què ens va passar mentrestant.

Els components de la calòrica estan brillants, ja que, a més de fer de sí mateixos, interpreten una munió de personatges diferents d’una ‘Rue del 13 Percebe’ a la catalana, o millor dir, a la barcelonina. Amb prou encert com per passar d’un personatge a l’altre sense afegir ni treure complements (perruques, elements de vestuari…) i tot i així saps sempre quin està parlant en aquell moment. Fins i tot hi ha una divertidíssima i energètica (i delirant també) escena d’una assemblea on representen a un grapat d’assistents, entre tots 5. Sempre amb bon ritme, sempre sabem on som i què diuen… i en una mena de món apart, la Mònica López.

El seu personatge, Aurora Martí, no exempt d’ironia, és el més seriós, i no és per a menys. Representa una part de la gent que qüestiona la responsabilitat humana en el canvi climàtic, i ens regala 4 escenes molt potents, en el que seria la part de l’espectacle que sí està parlant, de manera central, de la problemàtica climàtica: una presentació d’una conferència, una entrevista a un espai televisiu (ella i dos tertulians més), una escena magistral al bar d’un hotel, on experimenta la pressió despietada de les grans empreses, i on no es deixa comprar, marxant però molt afectada, i finalment, una escena en una petita habitació, amb un etern adolescent que acaba de conèixer, on pot expressar lliurement els seus arguments, mostrant una vulnerabilitat digna d’agraïment.

L’Aurora Martí (i els que interactuen amb ella), tenen una gran dosi de realisme, fent allò del ‘mirall’ que deia Hamlet: deixar que els personatges s’expressin tal i com són, sense caricatures, on encara és més evident que tothom té el seu punt de vista i les seves raons. I és molt encertat haver-ho fet així amb un tema tan delicat.

Sobre el brillant guió, ple d’encerts i moments que et ‘punxen’ el cervell amb reflexions que t’enduràs cap a casa, dir que a més la direcció ha aconseguit que es digui amb el ritme exacte, ni més ràpid ni més curt del necessari, que fa que les escenes corals semblin improvisades, però on mai es trepitgen. I sobretot, que tingui tot l’espectacle un ritma que fa que les gairebé 2 hores se’t facin curtes.

I per acabar, l’encertat ús de l’audiovisual, que forma part no només de l’escenografia, sinó de la narrativa de l’espectacle, trufat de divertits moments on veiem filmades escenes i personatges que abans s’han descrit. En el seu gènere, és difícil fer-ho millor.

Sobretot, no us perdeu la sorpresa de la darrera frase que es projecta a la pantalla.

Un espectacle que ens parla, no tant del canvi climàtic, sinó dels qui el qüestionen, del paper de les grans empreses energètiques, i de la vida de la gent comú, i de com parlen “d’aquesta merda”.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico
  • Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira
  • Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions
  • Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’
  • Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico

Crítiques

Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira

Crítiques

Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions

Crítiques, Cròniques

Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Educació Emocional, Àrees - Espectacles, Àrees - Música

Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Crítiques

Crítiques: “El Mar, visió d’uns nens que no l’han vist mai” de Xavier Bobés i Alberto Conejero

Àrees - Ciències, Crítiques

Crítiques: ’88 Infinits’ amb Arnau Vilardebò i Albert Pla

Crítiques

Crítiques: ‘Boja’ de Mariona Esplugues

Crítiques

Crítiques: ‘Conservando Memoria’ d’El patio teatro

Crítiques

Crítiques: “Romeu i Julieta” de La Brutal

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Activitum.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

 

Loading Comments...