Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Ciència Melquíades
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘#Elles-cosasdechicas’ de La Melancòmica

23 de maig de 2021 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el dissabte, 22 de maig de 2021 al Teatre del Raval de Barcelona

SINOPSI

ELLES és una peça d’humor satíric que fa un bon repàs als clixés de gènere i treu a escena, sense pèls a la llengua, els temes femenins dels que ningú parla. A l’escenari tres joves actrius amb molta energia i amb una química escènica innegable, parteixen des dels seus propis cossos i la seva pròpia realitat per repassar en clau d’humor grans temàtiques de gènere i sexistes.

Tres “nois” amb bigoti reben al públic i es pregunten obertament què són “COSAS DE CHICOS” i què són “COSAS DE CHICAS”… Davant la incapacitat de donar una bona resposta fan una confessió: No són homes. Són dones disfressades que pensaven que d’aquesta manera tindrien més oportunitats laborals (i potser no van errades). Després d’aquesta confessió no hi ha més remei que mostrar-se tal com són, amb tots els seus defectes i virtuts.

A partir d’aquí se succeeixen unes escenes, esquetxos, monòlegs i gags que toquen tots els temes possibles: La depilació, la regla, l’autoestima i el cos femení, el consentiment, el porno, el plaer femení, les diferències entre homes i dones en el dia a dia, les princeses Disney…

Per acabar l’obra, després d’una hora llarga de riures i reflexió, les actrius agafen el micròfon per cantar unes últimes veritats amb veu alta i clara. Ningú marxarà indiferent de la sala.

Descarada, atrevida i desinhibida. Divertida i contundent. De rabiosa actualitat!

Durada: 80 minuts
Idioma: Català i Castellà

FITXA ARTÍSTICA

Idea i direcció: Mireia Casado
Actrius: Paula Joseph / Agnès Jabbour / Mireia Casado
Amb la veu de: Lloll Bertran
Tècnica: Maria Garcia
Espai Sonor: Marc Sumsi
Coreografia: Anna Sagrera
Escenografia: Albert Ventura
Vestuari: Elisa Boada i Aliexpress

Serà cosa meva, però la sensació que aquesta obra teatral, a priori, pot donar, i les expectatives que crea (ja dic, serà cosa meva) és d’una obra de guerra de sexes, o millor encara d’un compendi de tòpics sobre la feminitat però que en el fons pot buscar explicar-nos-ho als homes, que ja sabem que sempre ha estat de les coses més críptiques per a nosaltres, la condició femenina, però amb una certa dosi de frivolitat i, sobretot, comicitat.

Res més lluny de la realitat. L’obra és una potent reivindicació del feminisme, de la realitat de les dones que sovint s’amaga (i al principi ja queda clar, amb l’exemple d’una científica que ningú no coneix, però sí els seus treballs, reconeguts a companys seus, homes) darrera del dia a dia de les dones, especialment les que volen sortir dels tòpics (avui afortunadament superats en part) de submissió a l’home, de minusvàlua intel·lectual o d’estar destinada a formar i tenir cura de la família.

Hi ha alguns moments impagables, com ara i sobretot, l’explicació de què és el consentiment explícit per a les relacions íntimes, a través d’una galeta, que considero insuperable. També diverses crides a la lluita per a la igualtat d’oportunitats, no només per la condició de dona, sinó per atributs físics com, simplement, estar grassa. I tot el sexy que això pot arribar a ser. També destacar un número divertidíssim de les ‘princeses’ de Disney, amb cançons on s’ha variat la lletra, que ja us podeu imaginar que lluiten contra el tòpic que s’inculca ja de petits a nens i nenes. O per a aquells que ja tenim una certa edat, ens acompanyarà la famosa cançó (lunes antes de almorzar, una niña fue a jugar, pero no pudo jugar, porque tenía que…) dels pallassos de la tele, Gabi, Fofó, Miliki i companyia. I destacar un inspirat recull de les referències, pel que fa al sexe, que avui dia emanen sovint de la pornografia, i no d’una educació sexual que no acaba d’arribar ni de reeixir. I això és vàlid per a totes les edats per damunt dels 12-13 anys.

I clouen amb un final de 8M que va aixecar el públic de les butaques per a aplaudir entusiasmat. 

Per contra, diria que el pitjor enemic del resultat final de tot plegat va ser, en la part purament teatral, que en diversos moments no es va entendre bé el text, sigui per rapidesa, sigui per a dicció o per orientació de la veu. Cosa difícil d’entendre, ja que a la part de cançons de Disney es va veure que portaven micròfons. I per a la part més purament artística, que en alguns moments es troba a faltar la brillantor i alhora la finor (estem parlant d’una crítica a la totalitat d’una societat masclista) dels moments abans esmentats. Cosa que fa pensar que té un marge de millora important, en tots dos aspectes. De tota manera, previsible o no, tots sortim amb la sensació que encara queda un tros ben llarg per a la desitjable igualtat. La de possibilitats i la d’oportunitats. Perquè, afortunadament, homes i dones som diferents. I això sense entrar en totes les noves formes d’ésser humà que han pogut visibilitzar-se ens darrers decennis.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques; ‘Las Cotton’ de la Cia. Anita Maravillas (País Basc)
  • El Museu Internacional de Titelles, a Palau-Solità i Plegamants. Impressionant!
  • Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico
  • Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira
  • Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques; ‘Las Cotton’ de la Cia. Anita Maravillas (País Basc)

Cròniques, Notícies professionals

El Museu Internacional de Titelles, a Palau-Solità i Plegamants. Impressionant!

Crítiques

Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico

Crítiques

Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira

Crítiques

Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions

Crítiques, Cròniques

Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Educació Emocional, Àrees - Espectacles, Àrees - Música

Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Crítiques

Crítiques: “El Mar, visió d’uns nens que no l’han vist mai” de Xavier Bobés i Alberto Conejero

Àrees - Ciències, Crítiques

Crítiques: ’88 Infinits’ amb Arnau Vilardebò i Albert Pla

Crítiques

Crítiques: ‘Boja’ de Mariona Esplugues

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Activitum.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

 

Loading Comments...