Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Ciència Melquíades
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘Infanticida’ de Caterina Albert, Neus Pàmies, Clara Peya i Marc Rosich

20 de març de 2021 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el divendres, 12 de març de 2021 al Teatre de Lloret de Mar.

SINOPSI

Sis nominacions als Premis Butaca 2020:
– Millor musical
– Millor direcció (Marc Angelet)
– Millor actriu en un musical (Neus Pàmies)
– Millor composició musical (Clara Peya)
– Millor so i disseny sonor (Gerard Marsal)
– Millor il·luminació (Pol Queralt)

Infanticida parla d’una dona que intenta trobar llum en un món fosc i desolador. Infanticida és el crit d’una víctima a qui tothom considera una criminal. Una peça que transforma un clàssic de la literatura catalana en una òpera electrònica. Imatge, so, deliri, suor. Emoció. Això és Infanticida.

FITXA ARTÍSTICA

Música Clara Peya Direcció escènica Marc Angelet Dramatúrgia Marc Rosich Producció i interpretació Neus Pàmies Juárez Escenografia Laura Clos ‘Closca’ Espai sonor electrònica i interpretació Gerard Marsal Norte Audiovisual i escenografia Felipe Cifuentes Il·luminació Pol Queralt Pané

Amb la col·laboració de:

Una persona amb criteri (de fet el necessita per a la seva feina) em va dir després de la funció de Lloret que havia vist aquest espectacle a la Sala Atrium de Barcelona i li va meravellar. Es veu que a la sala hi havia un so ‘envoltant’ que et submergia literalment dins del drama que la protagonista de la obra intentava fer-nos arribar.

La infanticida de Caterina Albert és un dels més reeixits i potents monòlegs teatrals de la llengua catalana, en tocar un tema que, dissortadament, no ha passat gens de moda des de que es va escriure. Una noia es veu amb un noi d’amagat dels seus pares, es queda embarassada i ho oculta, fins que té el nen i es veu obligada, davant les circumstàncies, a prendre una decisió que la durà a la presó i li malmetrà la vida i la consciència.

És un monòleg que, interpretat a la manera clàssica, pot durar uns 15 minuts. I és perfecte i no necessita que l’estirin, posin efectes lluminosos (galàctics, diria jo) i sonors (sorolls, més que res) que impedeixen una lectura acurada de l’obra per part de l’espectador. Jo havia llegit fa uns anys i també vist representat aquest prodigiós monòleg. No necessita més que ser ben dit, ben interpretat per una bona actriu (en aquest cas, res a dir de la intèrpret, Neus Pàmies, que fa allò que li haurà dit la direcció, i ho fa prou bé) però al menys en aquesta funció, no s’entenia gaire res del que li passava a la protagonista de la història.

La persona que m’acompanyava, que és mestra, però no coneixia el monòleg, va sortir pensant que qui l’havia deixat prenyada era el pare.

I jo amb prou feines vaig reconèixer un text que sempre m’ha semblat de primera.

Si realment el tema del so va ser-ne el culpable, potser que no depenguem tant de la tecnologia a l’hora de fer teatre. Jo, però, no ho crec en absolut, crec que el plantejament dramatúrgic és totalment innecessari per a ressaltar i fer encara més corprenedor el que ja ho és de per sí.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques; ‘Las Cotton’ de la Cia. Anita Maravillas (País Basc)
  • El Museu Internacional de Titelles, a Palau-Solità i Plegamants. Impressionant!
  • Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico
  • Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira
  • Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques; ‘Las Cotton’ de la Cia. Anita Maravillas (País Basc)

Cròniques, Notícies professionals

El Museu Internacional de Titelles, a Palau-Solità i Plegamants. Impressionant!

Crítiques

Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico

Crítiques

Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira

Crítiques

Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions

Crítiques, Cròniques

Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Educació Emocional, Àrees - Espectacles, Àrees - Música

Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Crítiques

Crítiques: “El Mar, visió d’uns nens que no l’han vist mai” de Xavier Bobés i Alberto Conejero

Àrees - Ciències, Crítiques

Crítiques: ’88 Infinits’ amb Arnau Vilardebò i Albert Pla

Crítiques

Crítiques: ‘Boja’ de Mariona Esplugues

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Activitum.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

 

Loading Comments...