Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Ciència Melquíades
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: “La Teranyina” d’Agatha Christie per la Companyia del Teatre del Raval

7 d'octubre de 2021 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el dissabte, 2 d’octubre de 2021 al Teatre del Raval de Barcelona

SINOPSI

Clarissa, l’esposa d’un diplomàtic d’afers exteriors, és procliu a somiar desperta. “Suposant que un dia trobés un cadàver a la biblioteca, què faria?”, es pregunta.

Clarissa té l’oportunitat d’esbrinar-ho quan un dia descobreix un cos a la sala de casa seva. Desesperada per desfer-se’n abans que arribi el seu marit amb un important polític estranger, intenta convèncer als seus tres convidats perquè l’ajudin. Quan comença a indagar per a descobrir a l’assassí, es veu sorpresa per l’arribada d’un inspector de policia al que haurà de convèncer que allà no s’ha comès cap assassinat…

És l’única obra d’Agatha Christie en la que aconsegueix una barreja única de suspens i humor. Una història d’intriga i mort que entusiasmarà als seus seguidors

Durada: 120 minuts
Espectacle en català
Recomanat per a tots els públics

FITXA ARTÍSTICA

Clarissa Hailsham-Brown: CRISTINA BRONDO,

Sir Rowland Delahaye: EDUARD BENITO,

Jeremy Warrender: SERGIO ALFONSO,

Inspector: PEP MARTÍNEZ,

Mildred Peake: MUNTSA TUR,

Pippa Hailsham-Brown: MAR FERRER,

Hugo Birch: BERTON FERNÁNDEZ,

Elgin: ÀNGEL AMAZARES,

Oliver Costello: CARLOS BRIONES,

Escenografia: ESTANIS ABOAL

Construcció escenografia: COOLINQUIET, ELVIRA CAÑERO

Automatismes: CARLES GIL

Disseny llums: JOAN GIL i JORDI VENTOSA

Vestuari: DRESS ART

Fotografia: MARTÍ E. BERENGUER

Tècnic llum i so: EDUARD ENTRENA

Autora: AGATHA CHRISTIE

Adaptació i traducció: TAMAR AGUILAR

Ajudant de direcció: ALBERT LÓPEZ VIVANCOS

Direcció: EMPAR LÓPEZ

Cal dir abans de tot, que Agatha Christie va ser, com tots saben, una de les pioneres i mestres (i encara més al ser dona) de la novel·la policíaca, d’intriga i fins i tot judicial. També es va atrevir amb les obres teatrals, que venien a ser una versió dialogada de la seva manera d’atrapar al lector de llibres, però sense llibres i amb els personatges de carn i os.

Dissortadament, però, com a dramaturga no va excel·lir, ja que sovint les seves peces no tenen el pols i el ritme (i sí alguns excessos verbals) dels bons autors teatrals, valgui el mot també per a les autores, que cada cop, afortunadament, en hi ha més i millors. Encara que en el passat, algunes s’haguessin de fer passar per homes per a ser publicades i llegides, com queda palès a l’homenatge a Cateriana Albert que ara es veu al TNC.

Però la senyora Christie era britànica, i no va caler. Però per a un públic actual (el de la seva època i país es va entusiasmar amb elles) les seves obres poden resultar aspres i pèl llargues. Qui coneixeria ‘Testimoni de càrrec’ si no hagués estat per l’adaptació cinematogràfica de William Wyler? En l’original de ‘La Teranyina’ hi ha material ben bé per a 3 hores llargues d’obra, amb una pausa o entreacte, i també té alguns personatges que l’adaptadora i directora, Empar López, ha obviat. Resten dues hores, i un parell de tancades de teló, i algun personatge, com el marit de la protagonista, que no apareixen finalment. El resultat és interessant, i la reacció final d’aplaudiments del públic així m’ho va confirmar.

És la única obra que conté, a més d’intriga i investigació policíaca, unes certs dosis d’humor i comèdia, tan costumista com poden ser moltes obres catalanes i espanyoles que coneixem bé. Un sol espai, el saló d’una cada gran al camp, amb algun secret amagat, un assassinat i la posterior investigació. Tot es resol al final, i tan a mi com a la resta d’assistents, se’ns va anar fent interessant tot aquell procés, que va anar pujant d’intensitat, no només pel text, sinó també per la progressiva ‘immersió’ dels personatges/actors dins la trama.

Pegues? Potser una presentació de personatges i de situació que es fa una mica lenta, o millor dit, poc intensa d’actuació, però que ens dóna informacions perquè després entenem el com i el perquè de tot plegat. Probablement es podria haver estalviat alguns girs de trama (això li encantava a l’autora) que ens donen pistes falses, millorar les ‘intencionalitats’ d’alguns personatges que posteriorment resulten claus, sobretot perquè no són el que semblen. Per a no desvetllar la trama, diré que quan es revela la seva autèntica naturalesa, no hi ha canvis significatius del seu posat i -també seria important-, fins a aquell moment tampoc se’ls veia gaire amoïnats per a ocultar un secret important.

Per contra, caldria destacar l’actuació de la Cristina Brondo, i tot i que el personatge potser no sembla fet a mida per a ella, la seva frescor i alegria encomanen les escenes on surt.

En resum, que és una obra que et va atrapant en la seva trama, i que, per a un molt ampli públic, pot ser una magnífica sortida al teatre. A més, el Teatre del Raval ja porta anys especialitzat en aquesta mena de propostes, i ha consolidat un públic addicte i que sap perfectament el que va a veure. Podria dir-se, a més, que és per a totes les edats, i un inici prou vàlid per als més joves, a veure obres ‘per a públic general’.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “Romeu i Julieta” de La Brutal
  • Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Escola Bressol i Parvulari
  • Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Ed. Infantil i Primària
  • Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Secundària
  • Crítiques: ‘Les Històries Naturals’, sobre el llibre de Joan Perucho, de la Cia. Lazzigags

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “Romeu i Julieta” de La Brutal

Àrees - Anglès, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Espectacles, Àrees - Música, Àrees - Titelles, Cicles - Educació Infantil (1-3), Cicles - Educació Infantil (3-5)

Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Escola Bressol i Parvulari

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Contaciència, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Educació Emocional, Àrees - Espectacles, Àrees - Música, Àrees - Titelles, Cicles - Cicle Inicial de Primària, Cicles - Cicle Mitjà de Primària, Cicles - Cicle Superior de Primària, Cicles - Educació Infantil (3-5)

Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Ed. Infantil i Primària

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Dansa, Àrees - Espectacles, Àrees - Titelles, Cicles - Batxillerat/Cicles Formatius, Cicles - ESO 1r. Cicle, Cicles - ESO 2n. Cicle

Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Secundària

Crítiques

Crítiques: ‘Les Històries Naturals’, sobre el llibre de Joan Perucho, de la Cia. Lazzigags

Àrees - Ciències, Cicles - Cicle Inicial de Primària, Cicles - Cicle Mitjà de Primària, Cicles - Cicle Superior de Primària, Cicles - Educació Infantil (3-5)

Planetari i Tallers d’Astronomia – Estiu 2022

Crítiques

Crítiques: “Mare de sucre” de Clàudia Cedó

Crítiques

Crítiques: “Obsolescència programada” d’Anna Maria Ricart Codina

Crítiques

Crítiques: “Tu i jo” de la Cia. Fil Vermell

Àrees - Espectacles, Cicles - Batxillerat/Cicles Formatius, Cicles - ESO 1r. Cicle, Cicles - ESO 2n. Cicle

Oferta d’espectacles per a Escoles Bressol a Lloret de Mar i rodalies

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

 

Loading Comments...