Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Ciència Melquíades
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘Container’ d’Emília Gargot

10 de novembre de 2021 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el dissabte, 6 de novembre de 2021 al Mas Fonollar, de Santa Coloma de Gramenet. Dins de la programació del Festival RBLS de Barcelona.

SINOPSI

Et comportes igual al carrer que a les xarxes socials? Ets més valent o valenta quan t’amagues rere l’anonimat? Et resulta més segur dir la teva a l’IG o pel Whats que fer-ho davant d’altres persones? Has aprofitat l’anonimat per escampar rumors sobre algú?

Container parla de l’odi a l’espai digital i de les seves conseqüències. És un joc interactiu amb el públic que fa tangibles els incendis que podem arribar a provocar amb un missatge virtual. Porta el teu mòbil a l’espectacle i participa-hi. Tu en formaràs part!

FITXA ARTÍSTICA

Creació: Emília Gargot
Direcció: Jon Arrizabalaga Castillo
Codirecció: Genís Farran Vall
Interpretació: Oriol Vázquez 
Producció: Guillem Fuster Fayos
Disseny tècnic: Gerard Feliu

 

El títol de l’espectacle es refereix, sense cap mena de dubte, al veritable protagonista a l’escenari, que no és altre que un contenidor ‘tunejat‘ que de forma divertida agafa vida i, encara que sigui sense paraules, ens diu moltes coses durant l’espectacle.

La base de la trama és la d’un videojoc en directe, que l’actor únic ha de jugar, per a conèixer tots els estadis de l’odi. Des del que ens surt de forma inconscient, de vegades de coses o éssers que ningú ho diria (es pregunta al públic) i com aquest es va alimentant en els nivells següents, fins a ser destructiu.

La participació activa d’alguns dels espectadors pot ser divertida de vegades, fins que, com va passar en la funció de Santa Coloma, a un d’ells se’l sotmet a una pressió (agreujada pels watts de potència sonora) que fa que marxi plorant de l’escenari. Cal tenir en compte que molta gent se sent cohibida ja només pel fet de sortir davant de tota la resta. I no és estrany, doncs en el desig de resultar impactant per a una audiència jove, que sembla que ja està de tornada i ha perdut interès per tot el que no siguin les pantalles, ha de modular-se igualment, i decidir com es serveix el conflicte que esclata dalt de l’escena.

També resulta curiós com hi ha d’haver, per un sol intèrpret, no menys de 4 persones, en aquest cas ben visibles, portant el comandament, no només de l’objecte inanimat central, sinó també del contacte amb el públic, via whatsapp, al qual s’anima des del principi a no desar els mòbils, sinó a fer-ne ús durant tota l’estona. 

La conclusió personal d’aquest exercici de veure néixer i créixer l’odi davant dels nostres ulls, és que d’odi només en hi ha un, i tant és exercir-lo en persona com a través de les xarxes socials i mitjans digitals. Es percep una intenció moralitzadora i ètica cap als adolescents (destinataris innegables) a través d’enfrontar-los a la veritable cara d’aquesta emoció bàsica. Per cert, tots utilitzen constantment passamuntanyes de colors, que al adults ens poden recordar rodes de premsa, posem per cas, de l’IRA, i que entenc que signifiquen l’anonimat a les xarxes. 

Però podria dir-se que cal mesurar com s’envien els missatges, i sobretot la durada d’alguns moments, sobretot del primer tram, fins que entenem de què anirà tot, ja que escurçant-los una mica, quedaria un espectacle més rodó.

En certs aspectes, podria recordar els inicis de la Fura, cercant nous camins i vehicles d’expressió, però adaptant-se als joves dels nostres temps, i com no, contribuint a la necessària reflexió sobre cap a on anem. Pot resultar força estimulant quan es trobi el to adient.

I per cert, l’actuació vista es va fer a un pati, a l’exterior, amb públic (poc) per 3 costats i a peu pla. Caldrà veure com és en un escenari a la italiana, si és el cas.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques, Públic jove

Entrades recents

  • Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico
  • Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira
  • Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions
  • Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’
  • Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico

Crítiques

Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira

Crítiques

Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions

Crítiques, Cròniques

Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Educació Emocional, Àrees - Espectacles, Àrees - Música

Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Crítiques

Crítiques: “El Mar, visió d’uns nens que no l’han vist mai” de Xavier Bobés i Alberto Conejero

Àrees - Ciències, Crítiques

Crítiques: ’88 Infinits’ amb Arnau Vilardebò i Albert Pla

Crítiques

Crítiques: ‘Boja’ de Mariona Esplugues

Crítiques

Crítiques: ‘Conservando Memoria’ d’El patio teatro

Crítiques

Crítiques: “Romeu i Julieta” de La Brutal

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Activitum.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

 

Loading Comments...