Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Ciència Melquíades
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: “Infanticida” (segon visionat)

10 de novembre de 2021 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el divendres, 5 de novembre de 2021 al Teatre Nacional de Catalunya (Sala Tallers).

SINOPSI

Sis nominacions als Premis Butaca 2020:
– Millor musical
– Millor direcció (Marc Angelet)
– Millor actriu en un musical (Neus Pàmies)
– Millor composició musical (Clara Peya)
– Millor so i disseny sonor (Gerard Marsal)
– Millor il·luminació (Pol Queralt)

Infanticida parla d’una dona que intenta trobar llum en un món fosc i desolador. Infanticida és el crit d’una víctima a qui tothom considera una criminal. Una peça que transforma un clàssic de la literatura catalana en una òpera electrònica. Imatge, so, deliri, suor. Emoció. Això és Infanticida.

FITXA ARTÍSTICA

Música Clara Peya Direcció escènica Marc Angelet Dramatúrgia Marc Rosich Producció i interpretació Neus Pàmies Juárez Escenografia Laura Clos ‘Closca’ Espai sonor electrònica i interpretació Gerard Marsal Norte Audiovisual i escenografia Felipe Cifuentes Il·luminació Pol Queralt Pané

Amb la col·laboració de:

En ocasions, al veure un espectacle per primera vegada, i que la primera impressió no sigui bona malgrat els comentaris positius que un rep de diverses fonts, cal fer un segon visionat. És el cas d’obres de les quals fer la crítica després de veure la segona funció, un temps després de la primera, com per exemple El despertar de la Primavera o Singing Talent Show  vistos al Teatre Gaudí de Barcelona. En el cas que ens ocupa, el primer cop que vaig veure ‘Infanticida’ va ser al Teatre de Lloret de Mar, el març d’aquest mateix any.

A la Sala Tallers del TNC, sense cap mena de dubte, les condicions sonores, i en general, tècniques, van ser immillorables, i no es pot dir res en contra de la interpretació de l’actriu, Neus Pàmies, que tant quan cantava com quan deia el text, ho feia acurada. Tret que en algun moment, i pels molts efectes que afegien a la seva veu, alguns paràgrafs resultaven difícils (o impossibles) d’entendre correctament. Està clar que els responsables d’aquesta versió del monòleg de la Caterina Albert (Clara Peya, Marc Angelet i Marc Rosich, tots ells excel·lents en el seu camp), van voler ressaltar el clima opressiu del medi rural on ha nascut i crescut la protagonista, i amplificat fins a la desesperació pel fet de ser dona, jove, verge i casadora.

Però…

Segueixen semblant-me sobrers tots els afegits a un text que s’explica per sí mateix de manera fantàstica, i aprofitant que la Neus Pàmies el diu, quan la deixen les directrius, esplèndidament, sense haver de recórrer a efectes de so (que com dic, de vegades dificultaven entendre el text), llums, músiques que ben bé semblen sorolls en moltes ocasions, i la ‘desconstrucció’ del text que fa que el públic idoni per a aquest espectacle sigui només aquell que conegui i reconegui la trama que dibuixa l’original.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico
  • Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira
  • Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions
  • Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’
  • Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico

Crítiques

Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira

Crítiques

Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions

Crítiques, Cròniques

Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Educació Emocional, Àrees - Espectacles, Àrees - Música

Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Crítiques

Crítiques: “El Mar, visió d’uns nens que no l’han vist mai” de Xavier Bobés i Alberto Conejero

Àrees - Ciències, Crítiques

Crítiques: ’88 Infinits’ amb Arnau Vilardebò i Albert Pla

Crítiques

Crítiques: ‘Boja’ de Mariona Esplugues

Crítiques

Crítiques: ‘Conservando Memoria’ d’El patio teatro

Crítiques

Crítiques: “Romeu i Julieta” de La Brutal

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Activitum.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

 

Loading Comments...