Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Ciència Melquíades
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: ‘Devoris Causa’ d’Escarlata Circus

8 de desembre de 2021 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el divendres, 3 de desembre de 2021 al Teatre de Lloret de Mar.

Málaga 01/02/2011 Representación de la obra “Devoris causa” en el Teatro Cervantes, dentro del XXVIII Festival de Teatro de Málaga.
Foto: Daniel Pérez/Teatro Cervantes

SINOPSI

La vida i la transformació dels aliments és l’eix principal d’una trama amb arrels verdulaires que es transformen gràcies a l’enginy d’aquests personatges, manipuladors de conceptes, d’elements i d’aliments.

Espectacle inscrit en la poesia humano-animal, circense i caníbal-verdulaire dels dos personatges centrals de la història.

Res és fàcil ni és el que sembla. Tot és pura ficció de la realitat i tot és realitat en la ficció. Provocar subtilment el conscient col·lectiu posant de relleu el síndrome humà dels castells de sorra, construir per destruir, viure per morir, fer per desfer, conèixer per ignorar. Tots aquests conceptes, sovint els construïm damunt de fonaments febles i fonedissos.

A l’espectacle hi juguem, en fem ressò, els posem de manifest; fem existir per després fer desaparèixer, plorant, rient, jugant, ballant, desafiant,…

…un clam a la llibertat, a la imaginació…

Idioma (tot i que gairebé no es parla): Català

Durada: 75 minuts

Edats: A partir dels 5-6 anys (en realitat és per a tota mena de públics, i els petits el gaudeixen més)

Temporada Alta. Imatge de l’espectacle Devoris causa, d’Escarlata Circus, creat i interpretat per Jordi Aspa i Bet Miralta, a l’Auditori de La Mercè.

FITXA ARTÍSTICA

Idea i Guió: Escarlata Circus.
Direcció: Jordi Aspa.
Intèrprets: Jordi Aspa i Bet Miralta.
Mirada exterior en moviment: Roberto Olivan.
Acompanyament artístic – definició espai: Jani Nuutinen.
Definició personatges: Pierre Pilatte.

Disseny il·luminació: Jep Vergés.
Construcció i consells manipulació: Nartxi (Txo titelles).
Escenografia i utillatge: Diego Polognioli.
Vestuari: Lluc Castells.
Consells Musicals: Xavier Boixader.
Disseny de so: Audiolab.
Assessorament culinari: Mariona Cuadrada.
Cortinatges: Esteve Ferrer.
Efectes especials elèctrics: Josep Gascó.
Disseny gràfic: Manuel Porter.
Producció executiva: Escarlata Circus i Marcel·lí Puig.
Disseny i construcció carpa: Claude Rigo – La Machine
Agraïments: Marduix, Pep Bou, Maria Tricas.

Espai:

CARPA – interior o exterior 10m. diàmetre

 

Tinc el costum de llegir poc el que la companyia diu a les sinopsis i dossiers dels espectacles fins que no els he vist, i gens, ni que en tingui ganes, de llegir les crítiques i comentaris que se n’hagin fet, si no és que m’hi entrebanco sense voler. Contaminar-se, sigui en positiu o en negatiu, és molt fàcil.

Ara, llegint la sinopsi entenc millor el que vaig veure i viure dins la carpa de l’Escarlata Circus durant poc més d’una hora. Però sense aquesta informació, diria que són una parella ben singular, en un espai molt acotat (i ben treballat estèticament, per a donar a entendre una cabana tronada de fusta, on hi ha un obrador de menjar) que ens serveixen un refrigeri, que resulta ser una mena de wok (per fer servir una paraula actual) de verdures. Molt saludable. La resta del temps, assistim al dia a dia d’aquesta particular parella: ell gran en tots els sentits, i una mica deixat, ella petita i bellugadissa, donant-nos l’entrada, tenint cura de que seiem i mostrant-nos el seu petit món, amb la particularitat que de vegades sembla que siguem testimonis invisibles de la seva ‘intimitat’ al treballar, i d’altres que clarament fan el que fan de cara a un públic. És difícil traçar un fil argumental, però tot agafa sentit, una estona després, quan amb un seguit de verdures que trien i tallen, construeixen… (aquí no faig spoiler), que centrarà la major part del que resta d’espectacle. 

Un espectacle on sembla no passar gaire res, on tot té una dimensió petita i intimista (no oblidem que tampoc poden explicar res, gairebé no hi ha text) sense grans exhibicions, tret de l’ús dels ganivets de cuiner… potser per això es fa per a pocs espectadors en un espai tan diminut com una petita carpa.

Però és aquí on entraria llegir la sinopsi que fa la mateixa companyia, i contrastar-ho amb la sensació que un té sense saber-ne res i simplement mirar ‘a veure què ens fan’.  L’espectacle no està malament, tot el moviment i l’estètica estan ben cuidats (porten moltes funcions en varis anys) però un no li acaba de veure gaire cosa més que un relat pausat que tampoc envia gaires missatges rellevants, i quan ho fa, i a risc de quedar com un ignorant, observaria una vistosa contradicció entre els bons desigs sobre l’alimentació i el tracte que es dóna als vegetals en escena, o potser el ‘canibalisme vegetal’ seria això. I també comprovar com ha estat el procés del menjar que ens han ofert…

En tot cas, el que sí que vaig poder comprovar va ser el bon impacte en el públic, i molt especialment dels infants assistents. Potser caldrà posar-se de nou les ulleres d’infant per a veure el món i els espectacles amb els seus ulls.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “Romeu i Julieta” de La Brutal
  • Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Escola Bressol i Parvulari
  • Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Ed. Infantil i Primària
  • Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Secundària
  • Crítiques: ‘Les Històries Naturals’, sobre el llibre de Joan Perucho, de la Cia. Lazzigags

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “Romeu i Julieta” de La Brutal

Àrees - Anglès, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Espectacles, Àrees - Música, Àrees - Titelles, Cicles - Educació Infantil (1-3), Cicles - Educació Infantil (3-5)

Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Escola Bressol i Parvulari

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Contaciència, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Educació Emocional, Àrees - Espectacles, Àrees - Música, Àrees - Titelles, Cicles - Cicle Inicial de Primària, Cicles - Cicle Mitjà de Primària, Cicles - Cicle Superior de Primària, Cicles - Educació Infantil (3-5)

Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Ed. Infantil i Primària

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Dansa, Àrees - Espectacles, Àrees - Titelles, Cicles - Batxillerat/Cicles Formatius, Cicles - ESO 1r. Cicle, Cicles - ESO 2n. Cicle

Curs 2022-23 – Espectacles i Tallers per a Secundària

Crítiques

Crítiques: ‘Les Històries Naturals’, sobre el llibre de Joan Perucho, de la Cia. Lazzigags

Àrees - Ciències, Cicles - Cicle Inicial de Primària, Cicles - Cicle Mitjà de Primària, Cicles - Cicle Superior de Primària, Cicles - Educació Infantil (3-5)

Planetari i Tallers d’Astronomia – Estiu 2022

Crítiques

Crítiques: “Mare de sucre” de Clàudia Cedó

Crítiques

Crítiques: “Obsolescència programada” d’Anna Maria Ricart Codina

Crítiques

Crítiques: “Tu i jo” de la Cia. Fil Vermell

Àrees - Espectacles, Cicles - Batxillerat/Cicles Formatius, Cicles - ESO 1r. Cicle, Cicles - ESO 2n. Cicle

Oferta d’espectacles per a Escoles Bressol a Lloret de Mar i rodalies

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

 

Loading Comments...