Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Educació emocional
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • MELQUÍADES
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: «Mary» amb Lara Díez Quintanilla

2 de juny de 2025 per JMViaplana

Vist el dissabte 27 de maig de 2025 a l’Espai Texas de Barcelona

SINOPSI

Lara Díez Quintanilla ret un homenatge a la seva Mary, la matrioixca que conté les dones de la seva vida i desplega un monòleg divertidíssim i alhora molt tendre on s’hi reconeixen les nostres iaies, netes, mares i segones mares i les dones d’una determinada època, nascudes sobre els anys 30, que han nodrit les nostres arrels, llenguatge, valors i  decisions.

PARAULES DE L’AUTORA

La meva iaia era per mi com la meva mare. Em vaig criar amb ella i vam créixer juntes. Va ser molt divertit.

Quan s’estava morint, vaig passar molt temps amb ella, al sofà del costat del seu llit. Allà vaig començar a escriure Mary. Un homenatge a ella però un homenatge sobretot a totes les iaies, a totes les netes, a totes les segones mares i a totes les dones d’una determinada època, nascudes sobre els anys 30, de les quals no se’n fan llibres però tenen una vida que nodreix les nostres arrels, el nostre llenguatge, els nostres valors i les nostres decisions.

Lara Díez Quintanilla

TÈCNIQUES: Teatre (monòleg) i Teatre d’objectes

IDIOMA:  Català/Castellà – DURADA: 95 Minuts

Més informació: https://espaitexas.cat/espectacle/mary/

FITXA ARTÍSTICA

AUTORIA I INTERPRETACIÓ

Lara Díez Quintanilla

DIRECCIÓ
Lara Díez Quintanilla
Francesca Vadell Cubells
Ramon Bonvehí Rosich

ESCENOGRAFIA I VESTUARI
Lluna Albert

DISSENY D’IL·LUMINACIÓ
LA VOLCÀNICA

DISSENY DE SO
Laia Vallès

CONSTRUCCIÓ D’ESCENOGRAFIA
Tony Murchland

FOTOGRAFIA
Noemí Elias Bascuñana

CARACTERITZACIÓ FOTOGRAFIA
Míriam Rueda

VÍDEO PROMOCIONAL
Marta Caravaca / Gusto Audiovisual

DISSENY GRÀFIC
Eladi Bonastre Marsal

COMUNICACIÓ
Elisenda Riera Rovira

PREMSA
Clara Cols Torras

CAP TÈCNIC DE SALA I TÈCNIC DE FUNCIONS
Xavi Gardés

CAP TÈCNIC GIRES
Fernando Portillo

ADMINISTRACIÓ
Josep Maria Milla
Sergio Matamala

DISTRIBUCIÓ
Elisenda Riera Rovira

PRODUCCIÓ EXECUTIVA
Clara Cols Torras
Sergio Matamala

UNA PRODUCCIÓ DE
Flyhard Produccions S.L.

AMB EL SUPORT DE
ICUB – Institut de Cultura de Barcelona
ICEC – Institut Català de les Empreses Culturals

AMB LA COL·LABORACIÓ DE
Teatre de Cal Bolet de Ajuntament de Vilafranca del Penedès

Crítica

Dir que la Laura Díez Quintanilla és un valor ascendent -com de vegades se la presenta- de la dramatúrgia catalana és quedar-se curt. Ha escrit i portat a escena (i sovint dirigit, i en ocasions protagonitzat) diverses peces que demostren que és alguna cosa més.

Amb Mary, fa una de les coses que, sospito, fa més respecte als creadors, i és parlar d’ella mateixa. Bé, d’ella mateixa a través de figures destacades de la seva família (gairebé totes dones), centrant-se en l’Àvia, que parla en primera persona durant la major part de l’espectacle: Per a explicar-nos la seva història, la del seu poble (el natal i el d’acollida), la guerra, la posterior adaptació a uns valors socials ultraconservadors, el naixement de la seva filla i la ‘nieta’, que molt desafortunadament volia fer ‘teatro’. 

Les sagues familiars donen per a molt en cinema, en sèries (és més fàcil perquè donen més temps a explicar les diverses generacions) però sobretot a les novel·les, si no que li diguin als lectors dels ‘Cien años de soledad’ que li va valer un Nobel a García-Márquez.

Però cada cosa que passa en aquesta saga concreta, ens regala reflexions sobre valors sòlids, però també el progressiu desacomplexament d’una societat que anava avançant. Fins i tot fa mofa d’un dels personatges que la ‘nieta’ fa al Polònia!

En resum, és una delícia i recomano a tothom que no s’ho perdi. De moment només queden 3 dimarts a l’Espai Texas i hi ha butaques disponibles. Lo dels dimarts ho entendreu (més enllà de la feina a la ‘tele’) al final de l’espectacle.

I sobretot, entendreu que Lara Díez Quintanilla insisteixi sempre en presentar-se amb els dos cognoms, atesa la importància del segon. Aneu a veure-la.

Comparteix això:

  • Share on X (S'obre en una nova finestra) X
  • Comparteix al Facebook (S'obre en una nova finestra) Facebook

Relacionats

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: ‘Zozobra’ de la Companyia Nocturna
  • Crítiques: ’12 sense pietat’ direcció d’Empar López
  • Crítiques: ‘Qui va matar el meu pare?’
  • Crònica de la gala de celebració dels 25 anys de La Roda Produccions, al SAT de Barcelona
  • Crítiques: ‘Les aventures de la caputxeta’ Aquitània Teatre

Cerca per paraula clau

Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades Notícies Jove Espectacle Aneu al bloc històric

SEGUEIX-NOS A

DARRERES NOTÍCIES PUBLICADES:

  • Crítiques: ‘Zozobra’ de la Companyia Nocturna 4 de juliol de 2026
  • Crítiques: ’12 sense pietat’ direcció d’Empar López 22 de juny de 2026
  • Crítiques: ‘Qui va matar el meu pare?’ 13 de maig de 2026
  • Crònica de la gala de celebració dels 25 anys de La Roda Produccions, al SAT de Barcelona 28 d'abril de 2026
  • Crítiques: ‘Les aventures de la caputxeta’ Aquitània Teatre 27 d'abril de 2026
  • Crònica de 37a. Mostra d’Igualada, 2026 24 d'abril de 2026
  • Crítiques: ‘Compto cada passa meva sobre la terra’ amb Oriol Genís 20 d'abril de 2026
  • Crítiques: «Beethoven» amb Xavier Albertí. 30 de març de 2026
  • Crítiques: Experiència immersiva Gaudí ‘The Atelier of the Divine’ a la Catedral de Barcelona 13 de març de 2026
  • Crítiques: ‘Nada es imposible’ del Mago Pop 18 de febrer de 2026

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Activitum.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

Consentiment de Cookies
Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com ara galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. Donar el consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o identificadors únics en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament determinades característiques i funcions.
Funcionals Sempre actiu
Estrictament necessàries per a propòsits legítims
Preferències
L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
Estadístiques
L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
  • Gestiona les opcions
  • Gestiona els serveis
  • Gestiona {vendor_count} proveïdors
  • Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}

S'estan carregant els comentaris...