Jove Espectacle

  • Inici
    • Què és…?
    • Termes Legals
    • Mapa del web
    • El butlletí
    • Publicar notícies
    • Publicitar-se
  • Escoles
    • Tallers i Espectacles (Tots)
      • Per Cicles Educatius
        • Educació Infantil – 0-3 anys
        • Educació Infantil – 3-5 anys
        • Cicle Inicial de Primària
        • Cicle Mitjà de Primària
        • Cicle Superior de Primària
        • ESO 1r. Cicle
        • ESO 2n. Cicle
        • Batxillerat i Cicles Formatius
      • Per Àrees/Temes
        • Activitats de ciències
        • Activitats d’Anglès
        • Festa a la Granja – Educació emocional a través del teatre
        • Activitats de dansa
        • Activitats de Música
        • Activitats per als més petits
        • Espectacles de titelles
        • Espectacles teatrals (i de màgia, i de contes, i de…)
    • Serveis que us oferim
    • Ciència Melquíades
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Melquíades
    • MELQUÍADES, EN REMOT
    • Sobre nosaltres
      • Qui és Melquíades?
      • Josep Maria Viaplana
      • Dossier de premsa
    • Què oferim?
      • Tallers de ciències
      • Tallers participatius
      • Tallers per a mestres
    • Com ho fem?
      • Calendari de disponibilitat
      • Preu
      • Sistemes de pagament
      • Com podeu fer la comanda?
      • Comanda ‘Melquíades’
      • Contacte Escoles
    • Materials
      • Guies didàctiques
      • Fotografies
      • Vídeos
    • Demana Informació i Preus
    • Valoració de l’activitat
  • Notícies del nostre portal
    • Crítiques d’Espectacles
    • Cròniques
    • Món Educatiu
      • Educació i ciències
      • Educació i arts escèniques
      • Educació emocional
    • Públic familiar
    • Públic jove
      • Joves Intèrprets
    • Fires i festivals
    • Notícies professionals
      • Entrevistes, articles i reflexions
    • El nostre butlletí (històric)
    • Notícíes Històriques (2011-2019)
  • Contacte

Crítiques: “Smiley: després de l’amor” de Guillem Clua

20 d'octubre de 2020 per JMViaplana Deixa un comentari

Vist el dissabte, 17 d’Octubre de 2020, al Teatre Aquitània de Barcelona.

SINOPSI

Smiley, després de l’amor és una brillant comèdia romàntica tremendament contemporània, que narra la història d’amor entre l’Àlex i el Bruno, una parella que fa vuit anys que es va enamorar inesperadament i ara s’enfronta a problemes una mica més madurs, però igual de divertits i entretinguts.

Smiley, després de l’amor és una nova història dels personatges creats per Guillem Clua a Smiley, una història d’amor, un espectacle que després d’haver iniciat funcions a la sala Flyhard, va seguir amb èxit durant tres temporades al Teatre Lliure i al Club Capitol, i que ha girat per tot el món en més de 10 produccions internacionals.

FITXA ARTÍSTICA

Text i direcció Guillem Clua

Intèrprets Ramon Pujol i Albert Triola

Escenografia i vestuari Sergi Corbera

Cap tècnic i il·luminació Arnau Planchart

Disseny de so Roger Ábalos

Producció executiva Cia. Smiley Ramon Pujol

Producció executiva La Brutal

Autor cartell Alfonso Casas

Fotografia Kiku Piñol

Confecció de vestuari: Marta Pell

Comunicació Sem Pons i Rubén Garcia

Una producció de Companyia Smiley amb La Brutal.

Agraïmements
Marta Buchaca
Victor Josep Rodrigo
Sala Flyhard

Clara Segura

ES Collection
Marc Maulini (Rest. Els Pescadors)

SOBRE…

L’obra, que dóna continuïtat al text estrenat el 2012, està pensada i escrita com una nova història per tal que es pugui veure sense haver vist la primera part. “La primera part va deixar molt bon record a Barcelona i Madrid i és una de les obres més especials de la meva trajectòria, sovint em demanaven que la tornés a fer“, comenta durant la roda de premsa de presentació als mitjans de comunicació i afegeix: “Aquella primera història era filla del seu temps i era un reflex de l’actualitat d’aquells anys 2010 i 2011, per tant, es feia estrany recuperar una història amb uns personatges que, igual que els actors i la societat, ha seguit evolucionant“. L’actor Albert Triola també explica: “Els personatges eren arquetípics, però han madurat. Ara tenen una motxilla i són molt més complexes: tot el que et passa als 45 anys és més transcendent i les decisions han de ser més encertades“.

Guillem Clua ha creat una història totalment independent de la primera, tot i que conté alguns recordatoris que connectaran amb els espectadors més nostàlgics. “Ens feia por no tornar a aconseguir aquella alquímia que tenia la primera part, però ho hem fet i hem aconseguit un bon equilibri entre comèdia i drama que hem anat teixint durant el procés amb els dos actors“, comenta el director i dramaturg.

SMILEY Després de l’amor és, en paraules de Clua, “una reflexió sobre els tipus d’amor que existeixen, i la realitat de les parelles LGTB l’any 2020, sobre la manera que tenim de relacionar-nos avui, per exemple a través de les xarxes socials, sobre com és l’amor per a dos homes gais que arriben al 40 o sobre la trampa de l’amor romàntic que ens mostren les pelis d’amor”.

La nova direcció (i criteri) de l’Aquitània Teatre dóna les primeres passes amb molt bones sensacions, com en aquest cas, amb una obra que reuneix els que considero ha de ser els tres ingredients d’una bona obra de teatre o fins i tot espectacle: un bon text, una bona direcció (signades totes dues per Guillem Clua) i unes bones interpretacions. En aquest cas, de dos esplèndids actors com són Albert Triola i Ramon Pujol. L’equip que repeteix l’experiència de ‘Smiley: sobre l’amor‘ que es va poder veure el 2015 al Club Capitol, i abans a la Sala Flyhard i al Lliure. De fet, n’és una seqüela, com dirien a Hollywood.

Comença amb un esplèndid monòleg telefònic del Bruno (Albert Triola), fet un sac de nervis perquè dins de pocs dies es casa amb el seu promès (coses de l’evolució, avui algunes de les noces més fastuoses i ben organitzades són les dels homosexuals, ja ho havíem vist a Sex and the City). De sobte, s’entrebanca -literalment- amb l’Àlex (Ramon Pujol), qui va ser el seu gran amor anys enrere, i que inesperadament es van separar, per raons que anirem entenent en el curs de l’obra. Un encontre que portarà conseqüències, i bogeries com un tribut als ‘tres esperits’ del Conte de Nadal de Dickens, feliç idea que sacseja l’acció (no ens deixen respirar ni un moment) i dóna munició a la comèdia que aquest drama amorós porta dins.

Jo ho classificaria com a comèdia romàntica, un gènere que de tant en tant l’encerta i ens regala grans textos com el que ens ocupa, però que majoritàriament porta tant de sucre que embafa. En aquest cas, alternant drama i comèdia, somriures i llàgrimes per l’amor perdut, per l’amor impossible, per l’amor de debò, per l’amor romàntic (com a trampa social) i l’amor físic (com a realitat universal i intemporal), que ressalten encara més les emocions i reflexions dels personatges, que entre somriures i llàgrimes ens arriben ben endins i ens parlen de nosaltres mateixos. I especialment, la maduresa de la conclusió final de tot plegat, una sorpresa que s’agraeix entre tant final previsible del gènere.

I si alguna cosa resulta especialment educativa, és que l’amor és un, tinguis el gènere que tinguis i estimis a qui sigui. Lamentablement, encara hi ha la necessitat de seguir-ho dient.

Comparteix això:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

Related

Arxivat com a: Crítiques

Entrades recents

  • Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico
  • Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira
  • Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions
  • Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’
  • Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Cerca per paraula clau

Aneu al bloc històric Tallers i Espectacles per a Escolars Catàleg activitats i preus Jove Espectacle Tallers de ciències Melquíades

SEGUEIX-NOS A

Quina categoria de notícies?

Les darreres notícies

Crítiques

Crítiques: “El Diablo cojuelo” de Rhum & Cia i la Cia. Nacional de Teatro Clásico

Crítiques

Crítiques: “Exit through the gift shop” de Carla Rovira

Crítiques

Crítiques: “EN JOAN SENSE POR I LA CASA ENCANTADA” de la Cia. La Roda Produccions

Crítiques, Cròniques

Crítiques: Entrevista amb Mariona Esplugues, creadora i intèrpret de ‘Boja’

Àrees - Anglès, Àrees - Ciències, Àrees - Contacontes, Àrees - Dansa, Àrees - Educació Emocional, Àrees - Espectacles, Àrees - Música

Atrapa’m si vols!! (Només del 25 al 28 de novembre!)

Crítiques

Crítiques: “El Mar, visió d’uns nens que no l’han vist mai” de Xavier Bobés i Alberto Conejero

Àrees - Ciències, Crítiques

Crítiques: ’88 Infinits’ amb Arnau Vilardebò i Albert Pla

Crítiques

Crítiques: ‘Boja’ de Mariona Esplugues

Crítiques

Crítiques: ‘Conservando Memoria’ d’El patio teatro

Crítiques

Crítiques: “Romeu i Julieta” de La Brutal

US RECOMANEM QUE ENTREU A:

Recomana.cat

Núvol.com

Tornaveu.cat

Activitum.cat

Darreres notícies

VES DIRECTAMENT A

Inici - Mapa web - Termes legals - Quim som - Notícies - El butlletí (històric) - Publicitar-se - Activitats Escolars - Melquíades - Contacte

SEGUEIX-NOS A

@ Copyright - All rights reserved - Jove Espectacle, s.l. 2011-2019 - Josep Maria Viaplana

TROBAN’S A

Jove Espectacle, s.l.
Josep Maria Viaplana
Lloret de Mar
info@jovespectacle.cat
Tel. 609 31 35 01 De 9 a 18 h.
logo whatsapp
Clica a sobre si navegues des d'un smartphone

 

Loading Comments...